Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi PDR 315 5 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ,
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı Gelişim Psikolojisyle ilgili temel kavramları tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Gelişim psikolojisinin tarihi ve kavramları, zeka, duygular, beden gelişimi,psikolojik ve fizyolojik değişmeler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını ve gelişim dönemlerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Bedensel gelişimi kavrar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Bilişsel gelişim hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Ahlaki gelişimi ve gelişim kuramlarını kavrar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Kişilik gelişimi ve temel kişilik gelişimi kuramlarını kavrar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Dil gelişimi ve kuramlarını kavrar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
7 Genç yetişkinlik dönemi kavrar Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
8 Orta yaş ve ileri yaş dönemlerini kav Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi
2 Gelişim Psikolojisinin temel kavramları
3 Gelişim dönemleri ve görevleri
4 Bedensel gelişim
5 Bilişsel gelişim
6 Bilişsel gelişim-Piaget ve Vygotsky
7 Ahlaki gelişim
8 Ahlaki gelişim-Kohlberg
9 ARASINAV
10 Kişilik Gelişimi-Freud yapısal ve topoğrafik kişilik
11 Kişilik gelişimi-Freud psiko-seksüel gelişim, Erikson
12 Dil gelişimi
13 Genç yetişkinlikte gelişim
14 Orta ve ileri yaşta gelişim
Kaynaklar
Ders Notu

Onur, Bekir, Gelişim Psikolojisi, V yayınları, Ankara, 1991

Ders Kaynakları

Yörükoğlu,Atalay, Gençlik Çağı,Özgür Yayınları, İstanbul, 2000
Bacanlı, Hasan, Psikolojik Kavram Analizleri, Nobel Yayınları, Ankara, 2002
Çüçeloğlu, Doğan, İnsanve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. X
2 Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar.
3 Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar.
4 Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
5 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir.
6 Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
7 Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir.
8 Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
9 Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10 Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
11 Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. X
12 Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını ve gelişim dönemlerini bilir 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
2 Bedensel gelişimi kavrar 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
3 Bilişsel gelişim hakkında bilgi sahibi olur 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
4 Ahlaki gelişimi ve gelişim kuramlarını kavrar 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
5 Kişilik gelişimi ve temel kişilik gelişimi kuramlarını kavrar 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
6 Dil gelişimi ve kuramlarını kavrar 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
7 Genç yetişkinlik dönemi kavrar 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
8 Orta yaş ve ileri yaş dönemlerini kav 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
dersAKTSKredisi 4