Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkçağ Felsefesi | FEL 291 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefe tarihi ile bu tarihin ilk dönemlerindeki sorunlardan başlayarak 20. yüzyıla kadar geçen sürede filozoflarla ve felsefi kavramlarla tanışması |
Dersin İçeriği | Arkhe tartışması, doğa felsefesi, tekçilik, çokçuluk, sofizm, insan felsefesi, İdealar öğretisi, dört neden, erdem, mutluluk vb. tartışmaları takip etmek, Patristik dönem, karanlık çağlar, mantıkçı yaklaşımlar, varoluş sorunları, nominalism ve realism tartışması, 17, 18, 19 ve 20. yüzyıl felsefe tarihi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yunan düşüncesinin karakteristiklerini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yunan düşünürlerini tanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sokrates sonrası Yunan düşüncesinin karakteristiklerini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sokrates sonrası Yunan düşünürlerini tanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Platon felsefesini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Aristoteles düşüncesini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Helenistik felsefe ve okullarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yunan Felsefesinin Genel Özellikleri | |
2 | Presokratik düşüncenin ana unsurları | |
3 | Miletliler: Thales, Anaximandros, Anaximenes | |
4 | Pythagoras düşüncesi | |
5 | Elea Okulu: Ksenophanes, Parmenides, Zenon | |
6 | Plütalistler: Empedokles, Anaxagoras, Demokritos | |
7 | Sofistler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sofistler ve Sokrates | |
10 | Platon | |
11 | Platon | |
12 | Aristoteles | |
13 | Aristoteles | |
14 | Helenistik felsefe |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Felsefe tarihi, Macit Gökberk,İstanbul : Remzi Kitabevi |
Ders Kaynakları | Arslan, Ahmet, İlkçağ Felsefesi Tarihi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2006 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yunan düşüncesinin karakteristiklerini öğrenir | ||||||||||||
2 | Yunan düşünürlerini tanır | ||||||||||||
3 | Sokrates sonrası Yunan düşüncesinin karakteristiklerini öğrenir | ||||||||||||
4 | Sokrates sonrası Yunan düşünürlerini tanır | ||||||||||||
5 | Platon felsefesini tanır. | ||||||||||||
6 | Aristoteles düşüncesini tanır. | ||||||||||||
7 | Helenistik felsefe ve okullarını tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |