Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yoksulluk Sosyolojisi | SOS 221 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yoksulluğu sosyolojik olarak analiz ederek sebep ve sonuçlarını analiz etme |
Dersin İçeriği | Yoksulluk ve toplum, sınıflararası farklılıklar, dünyada yoksulluk kavramı, küreselleşme ve yoksulluk... |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yoksulluğun sosyolojik açıdan analiz edilmesini sağlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yoksulluğun sebep ve sonuçlarının analiz edilmesini sağlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yoksulluğun yol açtığı toplumsal sonuçların analiz edilmesini sağlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Göç, Gecekondu ve yoksulluk ilişkisini değerlendirmeyi sağlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yoksulluk ve suç ilişkisini analiz etmeyi sağlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yoksulluk sosyolojisine giriş | |
2 | Yoksulluk kavramı, biçimleri ve sınırları | |
3 | Yoksulluk, çocuk sağlığı, sosyal servisler ve eğitim | |
4 | Yoksulluk ve sivil toplum | |
5 | yoksulluk politikaları ve küreselleşme | |
6 | Sosyal tabakalara göre yoksulluk kavramı | |
7 | yoksulluk ile iligli temel teoriler | |
8 | Refah kültürünün teorik temelleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Şehir ve kırsal hayat arasındaki farklılıklar | |
11 | yoksulların şehir hayatına uyumlar ve dışlanma | |
12 | gettolar ve gecekondu bölgelerindeki nüfus yapısı ve yoksulluk | |
13 | Türkiyede yoksulluğun sosyo-kültürel analizleri | |
14 | genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türkdoğan, Orhan, Yoksulluk Kültürü |
Ders Kaynakları | Türkdoğan, Orhan, Aydınlıktakiler ve Karanlıktakiler, İst., 1982 Karpat, Kemal, The Gecekondu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yoksulluğun sosyolojik açıdan analiz edilmesini sağlar | ||||||||||||
2 | Yoksulluğun sebep ve sonuçlarının analiz edilmesini sağlar | ||||||||||||
3 | Yoksulluğun yol açtığı toplumsal sonuçların analiz edilmesini sağlar | ||||||||||||
4 | Göç, Gecekondu ve yoksulluk ilişkisini değerlendirmeyi sağlar | ||||||||||||
5 | Yoksulluk ve suç ilişkisini analiz etmeyi sağlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |