Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme Tartışmaları | SOS 403 | 7 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HACI MUSA TAŞDELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HACI MUSA TAŞDELEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Osman Aydoğan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, küreselleşme olgusunun boyutları hakkında bilgi vermek, işleyiş ve etkileşim sürecinin bir çözümlemesini yapmaktır. Ayrıca dünyada ve ülkemizdeki etkilerini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Küreselleşmenin Tarihi, Tarifler ve Yaklaşımlar, Küresel Sermaye, Küresel Akıntılar ve Yapılar, Küreselleşmede Temel Yönelimler, Küreselleşmenin Kültürel Dinamikleri, Küreselleşme ve Alternatif Modernlikler, Uydu Küreselleşme, Küreselleştirici Güç, Küreselleşme ve Türkiye |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutlarını öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Küresel süreçler hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Küresel kültür ile yerel kültürler arasındaki ilişki biçimlerini kavrar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Küreselleşmede etkili olan dinamiklerin sosyolojik çözümlemesini yapar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Küreselleşme ve alternatif modernlikler arasındaki ilişkiyle ilgili görüşler | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Küreselleşmeyle ilgili terminolojiyi kullanabilecek bilgi düzeyine erişir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşmenin Tarihi Arka Planı | |
2 | Dünya Ticaret Yolları : İpek Yolu ve Baharat Yolu | |
3 | Küresel Kültürün Boyutları | |
4 | Küreselleşme : Akıntılar ve Yapılar | |
5 | Küreselleşmede Temel Yönelimler: Sömürgecilik, Emperyalizm ve Amerikanlaştırma | |
6 | Küreselleşmenin Kültürel Dinamikleri | |
7 | Küreselleşme ve Alternatif Modernlik Örneği I : Çin | |
8 | Alternatif Modernlik Örneği II : Hindistan | |
9 | Alternatif Modernlik Örneği III : Almanya | |
10 | Alternatif Modernlik Örneği IV : Macaristan | |
11 | Alternatif Modernlik Örneği V : Şili | |
12 | Uydu Küreselleşme : Güney Kore Örneği | |
13 | Küreselleştirici Güç : Amerikan Dünyası | |
14 | Küreselleşme ve Türkiye |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Falk,F. Yırtıcı Küreselleşme, (Çev. Ali Çaksu) Küre Yayınları, İstanbul, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | |||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutlarını öğrenir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
2 | Küresel süreçler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 |
3 | Küresel kültür ile yerel kültürler arasındaki ilişki biçimlerini kavrar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
4 | Küreselleşmede etkili olan dinamiklerin sosyolojik çözümlemesini yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
5 | Küreselleşme ve alternatif modernlikler arasındaki ilişkiyle ilgili görüşler | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
6 | Küreselleşmeyle ilgili terminolojiyi kullanabilecek bilgi düzeyine erişir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
1. Final | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |