Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikolojiye Giriş | PDR 191 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | There is no required course. |
Önerilen Seçmeli Dersler | There is no optional course. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MEHMET MURAT ŞAHİN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. MEHMET MURAT ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | It aims to be an introductory course to the psychological study of human behavior and mental processes. This course includes such topics as the historical background of modern psychology, personality development, brain and behavior, heredity and environment, learning and motivation, emotional processes, intelligence, human interaction, and psychological disorders. |
Dersin İçeriği | History of psychology, biological bases of behavior, sensation, perception, consciousness, learning, memory, language and thought, intelligence, motivation, emotion, human development, personality, stress and coping, psychological disorders, social behavior. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin temel kavramlarını (duyum, algı, öğrenme, kişilik vb.) açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Psikoloji biliminin tarihi gelişimindeki ekolleri, başlıca temsilcileri açıklar ve karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | İnsan davranışına etki eden psikolojik faktörleri analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kişilik oluşumu, kişilik teorileri ve kişilik ölçümleri ile ilgili süreçleri açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Davranışın oluşumunda etki eden psikolojik faktörler hakkında değerlendirme yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Psikoloji biliminin temel kavramları ile davranışa olan etkileri birey üzerinde açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji nedir? | |
2 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi | |
3 | Psikolojinin tarihsel gelişimi | |
4 | Psikolojide araştırma metodları | |
5 | Davranış ve biyolojik temelleri | |
6 | Duyum ve algı | |
7 | Öğrenme süreci | |
8 | Öğrenme süreci | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Düşünce, dil, kavramlar ve problemler | |
11 | Kişilik gelişimi | |
12 | Kişilik ve kişilik teorileri | |
13 | Davranış bozuklukları | |
14 | Psikoterapi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lecture notes and presentations will be shared. |
Ders Kaynakları | Textbooks: 1) Understanding Psychology - Charles G. Morris 2) Introduction to Psychology - Rod Plotnik 3) Introduction to Psychology - Psychology and Life - Richard J. Gerrig, Philip G. Zimbardo Supplementary sources: 1) Forty Studies that Changed Psychology - Roger R. Hock 2) İnsan ve davranışı - Doğan Cüceloğlu 3) Between Mind and Nature A History of Psychology - Roger Smith |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | |||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikolojinin temel kavramlarını (duyum, algı, öğrenme, kişilik vb.) açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Psikoloji biliminin tarihi gelişimindeki ekolleri, başlıca temsilcileri açıklar ve karşılaştırır. | ||||||||||||
3 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar. | ||||||||||||
4 | İnsan davranışına etki eden psikolojik faktörleri analiz eder. | ||||||||||||
5 | Kişilik oluşumu, kişilik teorileri ve kişilik ölçümleri ile ilgili süreçleri açıklar. | ||||||||||||
6 | Davranışın oluşumunda etki eden psikolojik faktörler hakkında değerlendirme yapar. | ||||||||||||
7 | Psikoloji biliminin temel kavramları ile davranışa olan etkileri birey üzerinde açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |