Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekolojik Sosyal Hizmet | SHB 435 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, küresel ısınma ve çevresel kalkınma söylemlerinde sosyal hizmetin ve sosyal hizmet uzmanlarının rolünü ve fonksiyonlarına ilişkin bir kavrayış geliştirmektir. Ayrıca müracaatçı ve çevresel sistem ilişkisine dair anlayışı güçlendirmek yoluyla bütüncül bir yaklaşım ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Sosyal hizmet, ekolojik sistem kuramı, küreselleşme, sürdürülebilir kalkınma, çevresel kalkınma, sosyal adalet, insan hakları, yeşil sosyal hizmet. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve birey etkileşime dair kavrayış geliştirir. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Küresel ısınma, çevre kirliliği ve sosyal sorunlar arasındaki ilişkiyi kavrar | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Çevresel koşullar ve birey refahına dair anlayış kazanır. | Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çevresel kalkınma ve sosyal hizmet ilişkisini öğrenir. | Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekolojiye dair temel kavramlar | Önerilen kaynaklar |
2 | Ekolojik problemler ve sosyal hizmet ilişkisi | Önerilen kaynaklar |
3 | Ekolojik problemler ve küreselleşme | Önerilen kaynaklar |
4 | Ekolojik problemler ve küresel farkındalık | Önerilen kaynaklar |
5 | Ekolojik sistem kuramı -1 | Önerilen kaynaklar |
6 | Ekolojik sistem kuramı -2 | Önerilen kaynaklar |
7 | Ekolojik sosyal hizmet ve insan hakları | Önerilen kaynaklar |
8 | Ekolojik sosyal hizmet ve etik | Önerilen kaynaklar |
9 | Vize haftası | Önerilen kaynaklar |
10 | Ekolojik sosyal hizmet ve dezavantajlı gruplar | Önerilen kaynaklar |
11 | Ekolojik sosyal hizmet ve küresel ısınma | Önerilen kaynaklar |
12 | Ekolojik sosyal hizmette yeni bir tanım: Yeşil sosyal hizmet | Önerilen kaynaklar |
13 | Ekolojik sosyal hizmet uygulaması | Önerilen kaynaklar |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Önerilen Kaynaklar |
Ders Kaynakları | Berger, R.M. and Kelly, J.J. 1993. Social Work in the Ecological Crisis. Social Work, 38(5):521-526 Coates, J. 2004.Ecology and Social Work: Toward a New Paradigm. Halifax:Fernwood Publishing Co., Ltd. Jones, P. 2010. Responding to the ecological crisis: transformative pathways for social work education, Journal of Socia Work Education, 46(1):67-84 Park,K. 1996. The personal is ecological: Environmentalism of social work. Social Work, 41(3):320-323 Park,K. 1996. The personal is ecological: Environmentalism of social work. Social Work, 41(3):320-323 Park,K. 1996. The personal is ecological: Environmentalism of social work. Social Work, 41(3):320-323 Weiss-Gal, I. 2008. The person-in-environment approach: professional ideology and practice of social workers in Israel. Social Work. http://findarticles.com/p/articles/mi_hb6467/is_1_53/ai_n39397645/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre ve birey etkileşime dair kavrayış geliştirir. | ||||||||||
2 | Küresel ısınma, çevre kirliliği ve sosyal sorunlar arasındaki ilişkiyi kavrar | ||||||||||
3 | Çevresel koşullar ve birey refahına dair anlayış kazanır. | ||||||||||
4 | Çevresel kalkınma ve sosyal hizmet ilişkisini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |