Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güncel Sosyal Hizmet Tartışmaları | SHB 429 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CENGİZHAN AYNACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste güncel gelişmeler ve araştırmalar bağlamında öğrencilerin sosyal hizmet teorik bilgilerini bu doğrultuda bütünleştirip değerlendirebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde, güncel sosyal hizmet tanımları, sosyal hizmette güncel kavramlar, yaklaşımlar ve değişen ve farklılaşan toplumsal yapı içerisinde sosyal hizmetin değerlendirilmesi yer almaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güncel sosyal hizmet tanımlarının değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Sosyal hizmette güncel kavramların ve yaklaşımların öğrenilmesi | Kısa Cevaplı Testler, | |
3 | Farklılaşan toplumsal yapı içerisinde sosyal hizmetin değerlendirilmesi | Gezi / Gözlem, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güncel sosyal hizmet tanımları ve bu tanımlarda öne çıkan kavramların değerlendirilmesi, derse giriş ve çağdaş teorilerin genel tanımları | K1-K2-K3-K7 |
2 | Ülkemizde Sosyal Hizmet Alanında Güncel Gelişmelerin Değerlendirilmesi | K1-K2-K3-K7 |
3 | 21.yy`da Sosyal Hizmetin Tanımını Yeniden Gözden Geçirme | K7-K14 |
4 | Sosyal Hizmette Güncel Kavramlar, Yaklaşımlar | K1-K2-K3-K7-K14 |
5 | Sosyal Hizmette Yeni Yönelimler: Kanıta Dayalı Uygulama | K10-K14 |
6 | Sosyal Hizmet Uygulamasında Empati | K11 |
7 | Sosyal Hizmette Tinsel Yaklaşım | K12 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Hizmet Uzmanı Kimliği Üzerine Tartışma | K1 |
10 | 21. yy`da Kadın Sorunları ve Sosyal Hizmette Feminist Kuram ve Uygulama | K4-K6-K9-K14 |
11 | Farklılık ve Sosyal Hizmet | K1-K5 |
12 | Türkiye`nin değişen refah rejimi ve sosyal hizmetler | K3 |
13 | Baskı karşıtı uygulama | K6-K7 |
14 | Çokkültürcü sosyal hizmet | K5-K8 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | K1. Akbaş, E. (2014). Sosyal Hizmette Çağdaş Eleştirel Perspektifler, SABEV Yayınları, Ankara. K2. Acar, H. (1999). Radikal sosyal hizmet. N.G. Koşar ve V. Duyan (Ed.), Prof. Dr. Sema Kut`a armağan: Yaşam Boyu Sosyal Hizmet içinde (s.94-97). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayını, Ankara. K3. Acar, H. (2001). Sosyal hizmette radikal ve Marksist yaklaşımlar. V. Duyan ve A. Mavili Aktaş (Ed.), Prof. Dr. Nihal Turan`a armağan içinde (s.109-113). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayını, Ankara. K4. Buz, S. (2009). Feminist sosyal hizmet uygulaması. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, 20 (1), 53-65. K5. Canatan, K. (2009). Avrupa toplumlarında çokkültürcülük: Sosyolojik bir yaklaşım. Uluslararası sosyal araştırmalar dergisi, 2 (6), 80-97. K6. Cankurtaran, Ö. & Beydili, E. (2016). Ayrımcılık karşıtı sosyal hizmet uygulamasının gerekliliği üzerine. Toplum ve sosyal hizmet, 27 (1), 145-160. K7. Dominelli, L. (2015). Baskı karşıtı uygulama: Yirmi birinci yüzyılın zorlukları. Sosyal hizmet: Temel alanlar ve eleştirel tartışmalar içinde (s.83-100). (çev. Ed. T. Tuncay). Nika Yayınevi, Ankara. K8. Özgür, Ö. (2010). Çokkültürcü sosyal hizmet: Eleştirel bir bakış. Toplum ve sosyal hizmet, 21 (2), 89-104. K9. Topçuoğlu, R.A. (2016). Kadın hareketleri ve feminist bilgi birikiminin sosyal hizmetlere ve sosyal çalışmaya getirdiği açılımlar üstüne düşünceler. D. Şaşman Kaylı ve F. Şahin (Ed.), Sosyal politikanın cinsiyet halleri içinde (s.9-26). Nika Yayınevi, Ankara. K10. Özkan, Y., & Gökçearslan Çiftçi, E. (2012). Sosyal hizmette kanıta dayalı uygulamalar: Sosyal hizmet eğitimi açısından irdelenmesi. Journal of Society & Social Work, 23(1). K11. Tuncay, T., & İl, S. (2009). Sosyal hizmet uygulamasında empatiyi yeniden düşünmek. Journal of Society & Social Work, 20(2). K12. Tatlıcıoğlu, O., & Kılıç, A. (2019). Spiritualityin clinicak social work /klinik sosyal hizmette tinsellik. Current Problems and Approaches in Social Work, 65. K13. Yıldırım, B., & Şahin, F. (2019). Esping-Andersen`in refah devleti sınıflandırması ve makro sosyal hizmet uygulamaları temelinde Türkiye`nin konumu. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 2525-2554. K14. K5. Teater, B. (2014). Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri. Çeviri Editörü: Abdullah Karatay, Orjinal Künye: An Introduction to Applying Socil Work Theories and Methods |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Güncel sosyal hizmet tanımlarının değerlendirilmesi | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
2 | Sosyal hizmette güncel kavramların ve yaklaşımların öğrenilmesi | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
3 | Farklılaşan toplumsal yapı içerisinde sosyal hizmetin değerlendirilmesi | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |