Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyunla İletişim SHB 236 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ZEYNEP ATALAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sosyal hizmetin uygulama yaptığı alanlarda bir iletişim aracı olarak oyunun nasıl kulllanılacağının gösterilmesi, oyunun müdahaleye destek vermesi ve kolaylaştırmasına yöneliktir.

Dersin İçeriği

14 haftalık ders sonunda öğrencilerin bir iletişim aracı olarak oyunun hangi zamanlarda, nasıl etkili bir şekilde kullanacaklarını öğrenmeleri ve farklı müracaatçı gruplarına göre oyun türlerini geliştirebilmeleri beklenmektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Problem Çözme, Mikro Öğretim, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, Gezi / Gözlem, Örnek Olay,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bir İletişim Aracı Olarak Oyun
2 Oyunun Sosyal Hizmet ve Diğer Disiplinlerde Kullanımı
3 Eğitim Aracı Olarak Oyun
4 Oyun – Etik İlişkisi
5 Oyun Kurmanın İlkeleri
6 Tanışma ve Bağlantı Kurma Aşamasında Oyun
7 Planlama ve Uygulama Aşamasında Oyun
8 Uygulamayı Sonlandırma Aşamasında Oyun
9 Çocuklarla Çalışmada Oyun
10 Engellilerle Çalışmada Oyun
11 Aile Çalışmalarında Oyun
12 Grup Çalışmalarında Oyun
13 Yaşlı Bireylerle Yapılan Çalışmalarda Oyun
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

14 haftalık ders boyunca farklı müracaatçı gruplarına ve müdahalenin içeriğine göre oyunun iletişim aracı olarak nasıl kullanılacağı öğretilmeye çalışılacaktır.

Ders Kaynakları

Aletha J. Solter- Oyun Oynama Sanatı

Aysun Uz- Çocuklarla İletişim ve Oyun

Virginia M.Axline- Oyun Terapisi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık
10 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 75
1. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Uygulama) 1 6 6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 12 12
Final 14 2 28
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4