Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyunla İletişim | SHB 236 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ZEYNEP ATALAY |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ZEYNEP ATALAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sosyal hizmetin uygulama yaptığı alanlarda bir iletişim aracı olarak oyunun nasıl kulllanılacağının gösterilmesi, oyunun müdahaleye destek vermesi ve kolaylaştırmasına yöneliktir. |
Dersin İçeriği | 14 haftalık ders sonunda öğrencilerin bir iletişim aracı olarak oyunun hangi zamanlarda, nasıl etkili bir şekilde kullanacaklarını öğrenmeleri ve farklı müracaatçı gruplarına göre oyun türlerini geliştirebilmeleri beklenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problem Çözme, Mikro Öğretim, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, Gezi / Gözlem, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir İletişim Aracı Olarak Oyun | |
2 | Oyunun Sosyal Hizmet ve Diğer Disiplinlerde Kullanımı | |
3 | Eğitim Aracı Olarak Oyun | |
4 | Oyun – Etik İlişkisi | |
5 | Oyun Kurmanın İlkeleri | |
6 | Tanışma ve Bağlantı Kurma Aşamasında Oyun | |
7 | Planlama ve Uygulama Aşamasında Oyun | |
8 | Uygulamayı Sonlandırma Aşamasında Oyun | |
9 | Çocuklarla Çalışmada Oyun | |
10 | Engellilerle Çalışmada Oyun | |
11 | Aile Çalışmalarında Oyun | |
12 | Grup Çalışmalarında Oyun | |
13 | Yaşlı Bireylerle Yapılan Çalışmalarda Oyun | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 haftalık ders boyunca farklı müracaatçı gruplarına ve müdahalenin içeriğine göre oyunun iletişim aracı olarak nasıl kullanılacağı öğretilmeye çalışılacaktır. |
Ders Kaynakları | Aletha J. Solter- Oyun Oynama Sanatı Aysun Uz- Çocuklarla İletişim ve Oyun Virginia M.Axline- Oyun Terapisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 12 | 12 |
Final | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |