Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikiyatrik Sosyal Hizmet | SHB 328 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ZEYNEP ATALAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin psikiyatrik sosyal hizmete, ruhsal hastalıklara, ruh sağlığı alanındaki sosyal hizmet uzmanlarının görevlerine ve bu alandaki güncel tartışamalara ilişkin bilgi düzeylerinin arttırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında psikiyatrik sosyal hizmet tanımlanacak, ruh sağlığı ve ruhsal sağlığı bozuklukları kavramlarına bakılacak, ruh sağlığı alanındaki sosyal hizmet uzmanlarının görevleri incelenecek, ruhsal hastalıklara ve tanı kriterleri öğrenilecek ve toplumsal açıdan ruhsal hastalıklar değerlendirilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, Benzetişim, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikiyatrik Sosyal Hizmet, Ruh Sağlığı ve Ruh Sağlığı Bozukluklarının Tanımlanması, Psikiyatrik Sosyal Hizmetin Kısa Tarihçesi | |
2 | Güncel Verilerle Ruh Sağlığı ve Psikiyatrik Sosyal Mevzuatı | |
3 | Psikiyatrik Sosyal Hizmetin Çalışma Alanları ve Bu Alandaki Sosyal Hizmet Uzmanlarının Görevleri | |
4 | Ruh Sağlığı ve Toplum Arasındaki İlişki | |
5 | DSM V ve ICD 11’in Ruh Sağlığı Alanındaki Yeri – DSM 5 ve ICD 11’e Eleştirel Bakış | |
6 | Kişilik Bozuklukları ve Sosyal Hizmet | |
7 | Depresyon ve Sosyal Hizmet | |
8 | Anksiyete Bozuklukları ve Sosyal Hizmet | |
9 | Duygu Durum Bozuklukları ve Sosyal Hizmet | |
10 | Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar ve Sosyal Hizmet | |
11 | Bağımlılıklar ve Sosyal Hizmet | |
12 | Ruh Sağlığı ve Damgalanma | |
13 | Koruyucu Ruh Sağlığı | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 haftalık ders sonunda öğrencilerin psikiyatrik sosyal hizmeti tanımlayabilmesi, bu alanda çalışan sosyal hizmet uzmanlarının görevlerini öğrenebilmesi, ruhsal hastalıklara ve tanılarına ilişkin bilgi sahibi olması ve ruh sağlığı ve toplum arasındaki ilişkiyi anlaması hedeflenmektedir. |
Ders Kaynakları | Engin Geçtan –Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar Ertuğrul Köroğlu – Kişilik Bozuklukları Orhan Öztürk- Aylin Uluşahin – Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Meltem Oral – Tarık Tuncay – Ruh Sağlığı Alanında Sosyal Hizmet Uzmanlarının Rol ve Sorumlulukları Arzu İçağasıoğlu Çoban – Seda Attepe Özden – Psikiyatrik Sosyal Hizmet Ayten Kaya Kılıç - Toplum Temelli Ruh Sağlığında Sosyal Hizmet Uygulamaları Seda Attepe Özden – Koruyucu Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Sosyal Hizmetin Rolü Ruşen Ayata – Gülsüm Çamur – Psikiyatrik Sosyal Hizmet Amaçları- Rolleri - Sorumlulukları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
2. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |