Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gençlerle Sosyal Hizmet | SHB 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gençlerle sosyal hizmet uygulaması gerçekleştirmeden önce gençlerin içerisinde bulunduğu sorun alanlarını ortaya çıkarmak, sosyal politikaların ve mevcut kurumsal hizmetlerin yetersiz kaldığı noktalarda bu sorunlara sosyal hizmet perspektifinden çözüm yolları geliştirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Gençlik döneminin kavranması; gençlik sorunları ve politikaları; gençlere yönelik hizmetlerin verildiği sosyal hizmet kurumları, bu kurumların yapısı, yönetimi ve organizasyonu, organizasyonu; gençlere yönelik hizmetlerde sosyal hizmet uzmanlarının rolü ve sosyal hizmet müdahalesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İhtiyaç ve sorunlarını gözönünde bulundurup gençlere yönelik sosyal hizmet projeleri geliştirebilme yeteneği kazandırma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Gençlerle iletişim kurma ve çalışabilme becerisi geiştirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Gençlik Sorunlarının çözümüne rehberlik etme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Vaka Yönetimi becerisi kazanma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir gelişimsel dönem olarak gençlik I (fiziksel büyüme, cinsel olgunlaşma, dürtülerde artış, eyleme dönüklük, gelişimsel görevler, bilişsel gelişim, ahlaki gelişim) | |
2 | Dünyada ve Türkiyede gençlerin ihtiyaç ve sorunları | |
3 | Dünyada ve Türkiyede gençlik politikaları | |
4 | Gençlik Çağının Özellikleri, Gençlerde kişilik gelişimi, kimlik ve benlik oluşumu | |
5 | Sosyal hizmette gençlik refahı alanı (Kurumsal yapı, sorun alanları, yürütülen hizmetler, hedefler) | |
6 | Ergenlikte sosyalleşme, Ahlaki Gelişim ve Kuramları | |
7 | Gençlere yönelik sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardaki sosyal hizmet uygulamaları I (Aile ve ergen danışma üniteleri) | |
8 | Gençlere yönelik sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardaki sosyal hizmet uygulamaları II ( Yet. Yurt., Gençlik Merkezleri ) | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Bilgi teknolojisi, gençlik politikaları ve sosyal hizmet | |
11 | Genç Aile İlişkileri Ve Madde Kullanımı | |
12 | Gençlerle iletişim, Gençlerin İstismarı ve Gençlik Suçları ve Sokak Çocukları | |
13 | Gençlikte Ruhsal, Duygusal Ve Sosyal Sorunlar | |
14 | Gençlere hizmet sunumunda vaka yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İhtiyaç ve sorunlarını gözönünde bulundurup gençlere yönelik sosyal hizmet projeleri geliştirebilme yeteneği kazandırma | ||||||||||
2 | Gençlerle iletişim kurma ve çalışabilme becerisi geiştirme | ||||||||||
3 | Gençlik Sorunlarının çözümüne rehberlik etme | ||||||||||
4 | Vaka Yönetimi becerisi kazanma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |