Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğal Afetler ve Sosyal Hizmet | SHB 318 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET EFE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Doğal afet öncesi, esnasında ve doğal afet sonrasında sosyal hizmet uzmanlarının yapacakları hizmetlerle ilgili bilgilerin verilmesi amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Doğal afet tanımı ve çeşitleri, deprem, yaygın hastalıklar, sel, kaza, savaş durumları ve sosyal hizmet, doğal afet öncesinde sosyal hizmet uzmanının yapması gereken rol ve görevler (koruyuculuk, önleyicilik, ara buluculuk, savunuluculuk vb.), afet esnasında ve sonrasında yapması gereken rol ve görevler; çalışanların koordinasyonunu sağlama, yaşanan ruhsal, duygusal ve ekonomik sorunları çözme, sorunlar karşısındaki tepkileri azaltmaya yönelik çalışmalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğal afetlerin neler olduklarını bilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
2 | Doğal afet öncesi hazırlık konusunda bilgi sahibidir | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Doğal afet anında ne yapması gerektiğini bilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Doğal afet esnasında nasıl hizmet etmek gerektiği konusunda bilgi sahibidir | Rol Oynama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
5 | Doğal afet sonrası ne yapacağını bilir | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, | |
6 | Afet esnasında ve sonrasında yaşanan panik konusunda insanlarla nasıl ilişki kurması gerektiğini bilir | Rol Oynama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
7 | afet sonrasında yaşanan karmaşıklığı düzene sokmak konusunda bilinçlidir | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
8 | Toplumun afetlere hazırlıklı olması konusunda bilinçlendirme çalışmalarına önem vermesini bilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal afet tanımları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
2 | Doğal afet türleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | Dünyada ve Türkiyede bilinen doğal afetler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Doğal afetler esnasında yaşanan kayıplar ve sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Deprem esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
10 | Sel baskını esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Pandemi esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | Savaş esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Afet esnasında insanda meydana gelen ruhsal, duygusal ve ekonomik sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Afet esnasında etkili sosyal hizmet müdahalesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Doğal afetlerin neler olduklarını bilir | ||||||||||
2 | Doğal afet öncesi hazırlık konusunda bilgi sahibidir | ||||||||||
3 | Doğal afet anında ne yapması gerektiğini bilir | ||||||||||
4 | Doğal afet esnasında nasıl hizmet etmek gerektiği konusunda bilgi sahibidir | ||||||||||
5 | Doğal afet sonrası ne yapacağını bilir | ||||||||||
6 | Afet esnasında ve sonrasında yaşanan panik konusunda insanlarla nasıl ilişki kurması gerektiğini bilir | ||||||||||
7 | afet sonrasında yaşanan karmaşıklığı düzene sokmak konusunda bilinçlidir | ||||||||||
8 | Toplumun afetlere hazırlıklı olması konusunda bilinçlendirme çalışmalarına önem vermesini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |