Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Orduda Sosyal Hizmet | SHB 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET EFE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Orduda sosyal hizmetin tanımı, tarihçesi, kapsamı ve önemi, asker kültürü ve hiyerarşik yapısı, askeri ortamda psiko-sosyal sorunlar: nedenleri, teşhisleri ve çözüm yollarını sunan bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Orduda sosyal hizmetin tanımı, önemi, kapsamı, işlevi, olağan ve olağan üstü durumlarda neler yapılmalı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ordu ve sosyal hizmeti tanımlar | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Sosyal hizmetin orduda yaptığı hizmetleri açıklar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
3 | Ordu sosyal hizmetinin önemini sıralar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Olağan ve olağanüstü durumlarda orduda sosyal hizmetin fonksiyonunu tanımlar | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Meslek olarak sosyal hizmetin ordudaki durumunu açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, | |
6 | Uygulamada karşılaşılan problemler ve çözüm yollarını tasarlar | Problem Çözme, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Terör ve savaş ortamlarında sosyal hizmetin görevini açıklar ve uygulamalar yapar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
8 | ARASINAV |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Orduda sosyal hizmet | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
2 | Orduda sosyal hizmetin tanımı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | Orduda sosyal hizmetin önemi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | Orduda sosyal hizmetin tarihçesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | Orduda sosyal hizmetin işlevleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | Olağan durumlarda orduda sosyal hizmet | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Olağanüstü durumlarda orduda sosyal hizmet | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Savaş ve sosyal hizmet | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
10 | Savaş esnasında sosyal hizmet uygulamaları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Savaş esnasında yetim kalan çocuklar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | Savaş esnasında dağılan aileler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Savaş esnasında uygulamada karşılaşılan problemler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Problemlere uygulanan değişik çözüm yolları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yıldırım, Kazım, Ders Notu, 2008, sakarya. |
Ders Kaynakları | Mavili, Aktaş, Aliye, Orduda Sosyal Hizmet, Hacettepe Üniversitesi yayını, 2006, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ordu ve sosyal hizmeti tanımlar | ||||||||||
2 | Sosyal hizmetin orduda yaptığı hizmetleri açıklar | ||||||||||
3 | Ordu sosyal hizmetinin önemini sıralar | ||||||||||
4 | Olağan ve olağanüstü durumlarda orduda sosyal hizmetin fonksiyonunu tanımlar | ||||||||||
5 | Meslek olarak sosyal hizmetin ordudaki durumunu açıklar | ||||||||||
6 | Uygulamada karşılaşılan problemler ve çözüm yollarını tasarlar | ||||||||||
7 | Terör ve savaş ortamlarında sosyal hizmetin görevini açıklar ve uygulamalar yapar | ||||||||||
8 | ARASINAV |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |