Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmette Halkla İlişkiler ve İletişim | SHB 306 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF GENÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Halkla İlişkiler ve iletişim tekniklerini öğretmek, sosyal çalışmacının sosyal hizmet müdahalelerinde ve muhatapları ile ilişkilerinde bilimsel yaklaşımları kullanarak kolay etkileşimi sağlamak. İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Dersin İçeriği Halkla ilişkilerin önemi ve gerekliliği, iletişimin kavramsal açılımları, öğeleri, etkileşim, iletişim teknikleri, sesli, sözlü sözsüz iletişim ve beden dili |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkilerin önemi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Tanıma ve tanıtma yaklaşımlarını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kendinde bulunamsı gereken özellikleri ve eksiklikleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | İletişimin Kapsamını ve unsurlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İletişim kazalarını önler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İetişimi sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla ilişkilerin bilim haline gelişi ve tarihi seyri | |
2 | Halkla ilişkilerin amacı ve hedefleri | |
3 | Kitleleri etkileme yolları | |
4 | Halkla ilişkilerde temel ilkeler ve kullanılan araçlar | |
5 | İç ve dış kamuoyu Kriterleri | |
6 | Sosyal çalışmacıda bulunması gereken özellikler | |
7 | İnsan kariyerini olumsuz etkileyen faktörler | |
8 | Halkla ilişkiler uygulamalarının evreleri | |
9 | Arasınav | |
10 | İletişimin kapsamı, amacı, özellikleri, işlevi ve varsayımları | |
11 | İletişimin Sınıflandırılması | |
12 | İletişim çatışmaları ve engelleri, İletişimde dinleme türleri, ses-söz ve etkileşim | |
13 | Aile içi iletişim | |
14 | Sözsüz iletişim ve beden dili |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Kazancı, Metin, Halkla İlişkiler,Ank Ün. SBF yayını, Ankara 1980. 2-Çamur D,Altıntaş E, Beden Dili , Aktüel Yayınları, Bursa ,2005 |
Ders Kaynakları | 3-Baltaş Zuhal, Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003 4-Usluata, Ayseli, İletişim, İletişim Yayınları, İstanbul, 1995, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkilerin önemi kavrar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Tanıma ve tanıtma yaklaşımlarını geliştirir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
3 | Kendinde bulunamsı gereken özellikleri ve eksiklikleri bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 |
4 | İletişimin Kapsamını ve unsurlarını açıklar | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
5 | İletişim kazalarını önler | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
6 | İetişimi sınıflandırır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
7 | İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanır | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 12 |
2. Ödev | 12 |
3. Ödev | 12 |
4. Ödev | 12 |
1. Ara Sınav | 52 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |