Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Hizmette Halkla İlişkiler ve İletişim SHB 306 6 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YUSUF GENÇ
Dersi Verenler Prof.Dr. YUSUF GENÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Halkla İlişkiler ve iletişim tekniklerini öğretmek, sosyal çalışmacının sosyal hizmet müdahalelerinde ve muhatapları ile ilişkilerinde bilimsel yaklaşımları kullanarak kolay etkileşimi sağlamak. İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği Dersin İçeriği Halkla ilişkilerin önemi ve gerekliliği, iletişimin kavramsal açılımları, öğeleri, etkileşim, iletişim teknikleri, sesli, sözlü sözsüz iletişim ve beden dili
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkilerin önemi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Tanıma ve tanıtma yaklaşımlarını geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Kendinde bulunamsı gereken özellikleri ve eksiklikleri bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 İletişimin Kapsamını ve unsurlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 İletişim kazalarını önler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 İetişimi sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
7 İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halkla ilişkilerin bilim haline gelişi ve tarihi seyri
2 Halkla ilişkilerin amacı ve hedefleri
3 Kitleleri etkileme yolları
4 Halkla ilişkilerde temel ilkeler ve kullanılan araçlar
5 İç ve dış kamuoyu Kriterleri
6 Sosyal çalışmacıda bulunması gereken özellikler
7 İnsan kariyerini olumsuz etkileyen faktörler
8 Halkla ilişkiler uygulamalarının evreleri
9 Arasınav
10 İletişimin kapsamı, amacı, özellikleri, işlevi ve varsayımları
11 İletişimin Sınıflandırılması
12 İletişim çatışmaları ve engelleri, İletişimde dinleme türleri, ses-söz ve etkileşim
13 Aile içi iletişim
14 Sözsüz iletişim ve beden dili
Kaynaklar
Ders Notu 1-Kazancı, Metin, Halkla İlişkiler,Ank Ün. SBF yayını, Ankara 1980.
2-Çamur D,Altıntaş E, Beden Dili , Aktüel Yayınları, Bursa ,2005
Ders Kaynakları 3-Baltaş Zuhal, Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003
4-Usluata, Ayseli, İletişim, İletişim Yayınları, İstanbul, 1995,
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi X
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması X
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi X
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi X
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi X
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi X
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi X
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci X
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık X
10 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Halkla ilişkilerin önemi kavrar. 5 5 5 4 4 4 5 5 5 5
2 Tanıma ve tanıtma yaklaşımlarını geliştirir. 5 4 4 4 5 5 4 4 4 5
3 Kendinde bulunamsı gereken özellikleri ve eksiklikleri bilir 5 5 5 4 3 3 2 5 4 5
4 İletişimin Kapsamını ve unsurlarını açıklar 5 4 4 3 4 4 4 5 5 5
5 İletişim kazalarını önler 5 5 4 4 4 5 5 5 5 5
6 İetişimi sınıflandırır. 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5
7 İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanır 5 5 3 3 3 4 4 5 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 12
2. Ödev 12
3. Ödev 12
4. Ödev 12
1. Ara Sınav 52
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 0 0
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5