Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Spor ve Sosyal Hizmet | SHB 311 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; sosyal hizmetin temel değerleri olan; insanın saygınlığı ve değeri, insan ihtiyaçlarının giderilmesi, sosyal adalet, dostluk, eşitlik, sahiplik, sosyal içerme, sosyal onay görme, aktif katılım ve spor, sosyal dışlanma,damgalanma gibi konular için sporun müracaatçı gruplarında ne tür değişiklikler oluşturabileceğini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Risk grupları açısından sporun önemi ve sporla sosyal hizmet uygulamalarının müracaatcı grupları üzerindeki etkileri.Spor etiği, sporla sosyal hizmet uygulaması, sporla terapi, boş zamanların değerlendirilmesi, sporun kişiler üzerindeki olumlu etkileri, gençlerin spor yaşamları ve sağlıklı yetişme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Boş zaman değerlermeyi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Spor ve sosyal hizmet ilişkisini kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Spor ve etik kurallar hakkında kanaat sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Sporun risk grupları üzerindeki olumlu etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Spor aracılığı ile terapi yapmanın önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Sporla sosyal hizmet uygulaması yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin anahattının tanıtımı, değerlendirme | |
2 | Temel kavramların tartışılması, boş zaman, spor, etkinlik, oyun, dinlenme | |
3 | Sosyal hizmetin müracaatçı grupları ve spor | |
4 | Boş zaman yönetimi ve spor ilişkisi | |
5 | Sporun risk grupları için önemi | |
6 | Spor etiği | |
7 | Spor ve sosyal hizmet uygulamaları | |
8 | Spor ve sosyal hizmet uygulamaları (Öğrenci sunumları) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Spor ve ekip çalışması | |
11 | Sporun gençlerin yetişme sürecindeki etkileri ve ahlak eğitimi | |
12 | Spor ve sosyal hizmet uygulamaları (Öğrenci sunumları) | |
13 | Spor ve sosyal hizmet uygulamaları (Öğrenci sunumları) | |
14 | Dersin kazanımları ve değerledirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Boş zaman değerlermeyi bilir | ||||||||||
2 | Spor ve sosyal hizmet ilişkisini kurar | ||||||||||
3 | Spor ve etik kurallar hakkında kanaat sahibi olur | ||||||||||
4 | Sporun risk grupları üzerindeki olumlu etkilerini değerlendirir | ||||||||||
5 | Spor aracılığı ile terapi yapmanın önemini kavrar. | ||||||||||
6 | Sporla sosyal hizmet uygulaması yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |