Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Hizmet Etiği SHB 230 4 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı sosyal hizmet uygulamalarının ve uzmanlarının etik değerlerinin açıklanması ve kavratılmasıdır.
Dersin İçeriği etik kavramı; etiğin temelleri; etik türleri; sosyal hizmet uygulamasında ve sosyal hizmet uzmanlarının bağlı olduğu etik kodlar
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal hizmet etiğini tanımlar
2 Sosyal hizmet etiğinin tarihi gelişimini ve önemini açıklar
3 Sosyal hizmet etik standartlarını bilir
4 Etik karar verme sürecini ve modellerini kavrar
5 Birey, aile, grup ve toplumla uygulamada etik hak ve sorumlulukların farkındadır
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal hizmet etiğine giriş
2 Sosyal hizmet etiğinin felsefi temelleri
3 Değerler ve mesleki etik
4 Sosyal hizmette etik karar verme süreci ve modelleri
5 Sosyal hizmette etik karar verme süreci ve modelleri
6 Sosyal hizmet etik standartları ve sorumlulukları
7 Hizmet alan hakları
8 Ara Sınav
9 Hizmet alan hakları
10 Birey, aile ve grupla etik
11 Birey, aile ve grupla uygulamada etik
12 Örgütle ve toplumla uygulamada etik
13 Vaka örneği
14 Vaka örneği
Kaynaklar
Ders Notu Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri, Türkiye Felsefe Kurumu, 2000
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi X
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi X
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi X
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi X
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi X
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi X
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci X
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık X
10 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Sosyal hizmet etiğini tanımlar 5 0 3 5 4 3 4 5 5 5
2 Sosyal hizmet etiğinin tarihi gelişimini ve önemini açıklar 5 0 3 5 4 3 4 5 5 5
3 Sosyal hizmet etik standartlarını bilir 5 0 3 5 4 3 4 5 5 5
4 Etik karar verme sürecini ve modellerini kavrar 5 0 3 5 4 3 4 5 5 5
5 Birey, aile, grup ve toplumla uygulamada etik hak ve sorumlulukların farkındadır 5 0 3 5 4 3 4 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Sözlü Sınav 1 2 2
Final 3 3 9
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 4