Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Kurumu ve Aile Hukuku | SHB 234 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal düzen ve sosyal hizmet için küçük yaştan itibaren sağlıklı ve ahenkli bir ailenin önemli bir kurum olduğunun, bir birey olarak aile içerisinde hangi yetki ve sorumluluklara sahip olunduğunun bilincine vardırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ailenin tanımı: dar, geniş ve en geniş anlamda. Ailenin önemi ve Korunması Hakkında Kanun. Nişanlanma ve özellikleri. Evlenme ve özellikleri. Boşanma ve özellikleri. Mal rejimleri: yasal mal rejimi ve sözleşmeli mal rejimleri. Soy bağının tayini. Evlat edinme ve özellikleri. Velayet ve kapsamı. Çocuk malları ve korunması. Nafaka yükümlüğü ve özellikleri. Ev düzeni ve sorumluları. Aile malları ve yönetimi. Vesayet ve vesayet organları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumun temeli olan ailenin önemini kavrayabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Ders konuları içerisinde işlenecek her bir alan hakkında (nişanlanma, evlenme, boşanma, nafaka vb.) öğrenilen bilgileri günlük hayata uyarlayabilme, | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Ailenin Korunması Hakkında Kanunu tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Nişanlanma, Evlenme, Boşanma kavramlarını tanımlar | Rol Oynama, Gözlem, Anlatım, | |
5 | Mal Rejimlerini ayırt eder | Rol Oynama, Gözlem, Anlatım, | |
6 | Evlat edinme, Velayet, Vesayet kavramlarını tanımlar | Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ailenin Korunması Hakkında Kanun | Anayasa Madde: 41 |
2 | Nişanlanma | M.K. Madde: 118-123 |
3 | Evlenme | M.K. Madde:124-160; 185-201 |
4 | Boşanma | M.K. Madde:161-184 |
5 | Mal Rejimleri | M.K. Madde:202-281 |
6 | Hısımlık: soybağı | M.K. Madde: 282-304; 321-334 |
7 | Evlat edinme | M.K. Madde:305-320 |
8 | Velayet | M.K. Madde: 335-351 |
9 | Arasınav | |
10 | Çocuk malları | M.K. Madde: 352-363 |
11 | Nafaka yükümlülüğü | M.K. Madde: 364-366 |
12 | Ev düzeni | M.K. Madde:367-371 |
13 | Aile malları | M.K. Madde: 372-395 |
14 | Vesayet | M.K. Madde: 396-494 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akıntürk, Turgut, (2005), Türk Medeni Kanunu Aile Hukuku II. Kitap |
Ders Kaynakları | T.C: Medeni Kanun |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplumun temeli olan ailenin önemini kavrayabilme, | ||||||||||
2 | Ders konuları içerisinde işlenecek her bir alan hakkında (nişanlanma, evlenme, boşanma, nafaka vb.) öğrenilen bilgileri günlük hayata uyarlayabilme, | ||||||||||
3 | Ailenin Korunması Hakkında Kanunu tanımlar | ||||||||||
4 | Nişanlanma, Evlenme, Boşanma kavramlarını tanımlar | ||||||||||
5 | Mal Rejimlerini ayırt eder | ||||||||||
6 | Evlat edinme, Velayet, Vesayet kavramlarını tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |