Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşaret Dili SHB 421 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. FATMANUR ALSANCAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere işaret dilini konuşma ve anlama becerisi kazandırarak meslek hayatlarında karşılaşabilecekleri engelli gruplarıyla aktif ve etkin iletişim kurabilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Türk işaret dilinin tarihi, alfabesi ve temel kavramları öğretilir. Öğrencilerin Türk işaret diliyle temel düzeyde iletişim kurmaları sağlanır.  

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşitme ve konuşma engellilerle sağlıklı iletişim kurar Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
2 İşaret dilini doğru ve etkili kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
3 İşaret dilinin meslek hayatındaki önemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, kullanılacak kaynaklar. temel kavramlar
2 Fizyolojik açıdan sağırlık
3 Türk işaret dilinin gramer özellikleri. Türk işaret dili alfabesi.
4 Akrabalık ve aile kavramları
5 Sayılar ve Zamanla ilgili kavramlar
6 Renkler; taşıtlar ve trafikle ilgili kavramlar.
7 Sıfatlar ve fiiller.
8 Ara sınav.
9 Eğitimle kavramları
10 Coğrafi kavramlar
11 Eşya, giyim ve gıdayla ilgili kavramlar.
12 Hayvanlar; sporla ilgili kavramlar.
13 Teknoloji ve finansla ilgili kavramlar; meslekler.
14 Türk işaret diliyle temel düzeyde iletişim kurabilme uygulamaları.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık
10 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 İşitme ve konuşma engellilerle sağlıklı iletişim kurar
2 İşaret dilini doğru ve etkili kullanır
3 İşaret dilinin meslek hayatındaki önemini kavrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Sözlü Sınav 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Sözlü Sınav 2 8 16
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5