Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Sosyal Hizmeti | SHB 332 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Hizmet bilgi ve yöntemlerini kullanarak okul-aile ve/veya öğrenci kaynaklı sorunlara etkili çözümler geliştirir. |
Dersin İçeriği | Okul, aile , öğrenci, eğitim, sosyal hizmet ilişkisinin kurulması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul sosyal hizmetini tanır | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Okul sosyal hizmetinin tarihi gelişimini bilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, | |
3 | Dışsal davranış problemlerini bilir | Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
4 | İçsel davranış problemlerini bilir | ||
5 | Okul ortamındaki sosyal sorunları bilir | ||
6 | Öğrenci odaklı sosyal hizmet müdahalelerini bilir ve uygular |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul Sosyal Hizmeti, Tarihi, Roller ve Fonksiyonlar | |
2 | Okulun politik çevresi ve sosyal organizasyonlar | |
3 | Dışa dönük davranış problemleri | |
4 | Dışa dönük davranış problemleri | |
5 | Dışa dönük davranış problemleri | |
6 | Dışa dönük davranış problemleri | |
7 | İçe dönük davranış problemleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | İçe dönük davranış problemleri | |
10 | İçe dönük davranış problemleri | |
11 | Sosyal sorunlar | |
12 | Sosyal sorunlar | |
13 | Sosyal sorunlar | |
14 | Öğrenci odaklı sosyal hizmet müdahaleleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Nancy Boyd (2003), Social Work Practice with Children, The Guilford Press, New York. David R. Dupper (2002), School Social Work, John Wiley and Sons Inc. , New Jersey. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul sosyal hizmetini tanır | 5 | 0 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
2 | Okul sosyal hizmetinin tarihi gelişimini bilir | 5 | 0 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
3 | Dışsal davranış problemlerini bilir | 5 | 0 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
4 | İçsel davranış problemlerini bilir | 5 | 0 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
5 | Okul ortamındaki sosyal sorunları bilir | 5 | 0 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
6 | Öğrenci odaklı sosyal hizmet müdahalelerini bilir ve uygular | 5 | 0 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |