Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelişim Psikolojisi | PDR 221 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bebeklikten itibaren insan gelişiminin biyolojik, psikolojik ve sosyolojik gelişiminin; öğrenme ve özelliklerinin sosyal hizmet açısından önemi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Gelişim ve gelişim kavramları, biyolojik gelişim ve genler, gelişim kuramları, gelişim dönemleri ve dönem kavramı, kritik dönemler, çocukluk, ergenlik, gençlik, yetişkinlik, olgunluk ve yaşlılık dönemleri ve özellikleri, kişilik, kimlik ve cinsiyet özellikleri.Öğrenme: davranışçı ve bilişsel yaklaşım, öğrenme ürünleri, öğrenmede bireysel farklılıklar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişimi tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Gelişimle sosyal ilişkiyi açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
3 | Benjamin Bloom ve Piagetin Gelişim dönemlerini sıralar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
4 | Gelişimde Bilişsel, duyusal ve psikomotor dönemleri açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Gençlik ve yetişkinlik döneminin özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
6 | Kişilik, kimlik ve cinsiyet özelliklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Gelişim kuramlarını ve psikolojik yaklaşımları sıralar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Öğrenmeye davranışçı yaklaşım ve bilişsel yaklaşımları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Öğrenme ürünlerini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
10 | Öğrenmede bireysel farklılıkları ayırt eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim ve gelişim kavramları, Gelişim ve öğrenmenin eğitim süreciyle ilişkisi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | İnsan gelişimi: gelişim ve büyümenin temelleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Bedensel büyüme ve gelişme ; Gelişim dönemleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Çocukluk | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Bilişsel gelişim | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Ahlak gelişimi ve Ergenlik | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Gençlik ve Yetişkinlik | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Olgunluk ve yaşlılık dönemleri ve özellikleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | ARASINAV | |
10 | Kişilik, Kimlik ve cinsiyet özellikleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Öğrenmeye Davranışçı yaklaşım | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Öğrenmeye Bilişsel yaklaşım | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | öğrenme ürünleri, öğrenmede bireysel farklılıklar | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | İnsan gelişimi ve sosyal hizmet ilişkisi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Erden, Münire ve Akman, Yasemin, (2001), Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yay, Ank. |
Ders Kaynakları | 1.Kut, Sema ve Koşar Nesrin (Ed) (1989). Aile ve Çevre Sorunlarının Gencin Kişiliğine Etkisi, Ankara. 2-Bacanlı, H. ve (Işık(Terzi, Ş. (Ed.) (2012)Yetişkinlik ve Yaşlılık gelişimi ve Psikolojisi, Açılım Kitap, İst. 3- Başaran, İ.E. (1994), Eğitim Psikolojisi- Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri. Yargıcı Mat., Ank. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gelişimi tanımlar | ||||||||||
2 | Gelişimle sosyal ilişkiyi açıklar | ||||||||||
3 | Benjamin Bloom ve Piagetin Gelişim dönemlerini sıralar | ||||||||||
4 | Gelişimde Bilişsel, duyusal ve psikomotor dönemleri açıklar | ||||||||||
5 | Gençlik ve yetişkinlik döneminin özelliklerini açıklar | ||||||||||
6 | Kişilik, kimlik ve cinsiyet özelliklerini tanımlar | ||||||||||
7 | Gelişim kuramlarını ve psikolojik yaklaşımları sıralar | ||||||||||
8 | Öğrenmeye davranışçı yaklaşım ve bilişsel yaklaşımları açıklar | ||||||||||
9 | Öğrenme ürünlerini tanımlar | ||||||||||
10 | Öğrenmede bireysel farklılıkları ayırt eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |