Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi PDR 221 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT İSKENDER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bebeklikten itibaren insan gelişiminin biyolojik, psikolojik ve sosyolojik gelişiminin; öğrenme ve özelliklerinin sosyal hizmet açısından önemi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Gelişim ve gelişim kavramları, biyolojik gelişim ve genler, gelişim kuramları, gelişim dönemleri ve dönem kavramı, kritik dönemler, çocukluk, ergenlik, gençlik, yetişkinlik, olgunluk ve yaşlılık dönemleri ve özellikleri, kişilik, kimlik ve cinsiyet özellikleri.Öğrenme: davranışçı ve bilişsel yaklaşım, öğrenme ürünleri, öğrenmede bireysel farklılıklar.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelişimi tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Gelişimle sosyal ilişkiyi açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
3 Benjamin Bloom ve Piagetin Gelişim dönemlerini sıralar Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
4 Gelişimde Bilişsel, duyusal ve psikomotor dönemleri açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Gençlik ve yetişkinlik döneminin özelliklerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
6 Kişilik, kimlik ve cinsiyet özelliklerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
7 Gelişim kuramlarını ve psikolojik yaklaşımları sıralar Anlatım, Beyin Fırtınası,
8 Öğrenmeye davranışçı yaklaşım ve bilişsel yaklaşımları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
9 Öğrenme ürünlerini tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma,
10 Öğrenmede bireysel farklılıkları ayırt eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gelişim ve gelişim kavramları, Gelişim ve öğrenmenin eğitim süreciyle ilişkisi Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
2 İnsan gelişimi: gelişim ve büyümenin temelleri Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
3 Bedensel büyüme ve gelişme ; Gelişim dönemleri Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
4 Çocukluk Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
5 Bilişsel gelişim Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
6 Ahlak gelişimi ve Ergenlik Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
7 Gençlik ve Yetişkinlik Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
8 Olgunluk ve yaşlılık dönemleri ve özellikleri Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
9 ARASINAV
10 Kişilik, Kimlik ve cinsiyet özellikleri Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
11 Öğrenmeye Davranışçı yaklaşım Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
12 Öğrenmeye Bilişsel yaklaşım Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
13 öğrenme ürünleri, öğrenmede bireysel farklılıklar Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
14 İnsan gelişimi ve sosyal hizmet ilişkisi Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri
Kaynaklar
Ders Notu Erden, Münire ve Akman, Yasemin, (2001), Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yay, Ank.
Ders Kaynakları 1.Kut, Sema ve Koşar Nesrin (Ed) (1989). Aile ve Çevre Sorunlarının Gencin Kişiliğine Etkisi, Ankara.
2-Bacanlı, H. ve (Işık(Terzi, Ş. (Ed.) (2012)Yetişkinlik ve Yaşlılık gelişimi ve Psikolojisi, Açılım Kitap, İst.
3- Başaran, İ.E. (1994), Eğitim Psikolojisi- Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri. Yargıcı Mat., Ank.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık
10 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Gelişimi tanımlar
2 Gelişimle sosyal ilişkiyi açıklar
3 Benjamin Bloom ve Piagetin Gelişim dönemlerini sıralar
4 Gelişimde Bilişsel, duyusal ve psikomotor dönemleri açıklar
5 Gençlik ve yetişkinlik döneminin özelliklerini açıklar
6 Kişilik, kimlik ve cinsiyet özelliklerini tanımlar
7 Gelişim kuramlarını ve psikolojik yaklaşımları sıralar
8 Öğrenmeye davranışçı yaklaşım ve bilişsel yaklaşımları açıklar
9 Öğrenme ürünlerini tanımlar
10 Öğrenmede bireysel farklılıkları ayırt eder
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 15
Toplam 70
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4