Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre | SHB 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. FATMANUR ALSANCAK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. FATMANUR ALSANCAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin farklı sosyal sistemler içindeki insan davranışlarını değerlendirebilmeye yönelik teorik bilgiyi sahip olması, insanın biyo-psiko-sosyal gelişimini ekolojik ve çevresel kavramlar boyutunda anlayabilmesi. İnsan davranışları ve sosyal çevre etkileşimi hakkında bilgi sahibi olma. |
Dersin İçeriği | Bireyin içinde yaşadığı aile, grup, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumlar gibi sosyal sistemlerin etkileşimi çerçevesinde insanın biyo-psiko-sosyal gelişimini kapsayan kuramlar. Davranış bilimlerini tanıma, Farklı sosyal çevreleri tanıma. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireyin toplum içerisindeki tutum ve davranışlarının tutarlılığının önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Bireyin toplum içerisindeki yaşam kalitesinin yükselmesini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bireyin kendine özgüven ve saygı duygusunu pekiştiriri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Davranış bozukluklarını ayırt eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Farklı tutum ve düşünceye sahip insanlara anlayışla yaklaşır | ||
6 | Yaşanılan çevre ile barışık olmayı fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Toplumsal değerlere uyumu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Davranışını İnceleyen Bilim Dalları ve Kavram tanımlaması | |
2 | Davranışın Sosyal Hayattaki Yeri Ve Fonksiyonları | |
3 | İnsan Davranışı Kuramları (Sistem, Ekolojik Sistem vd) | |
4 | Davranışın biyolojik temelleri, duyum, algılama ve süreçleri | |
5 | Tutumlar ve tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar, Karakter, Niteliği Ve Gelişimi-Saldırgan Karakter | |
6 | Davranışların Gelişimde Toplum ve Çevre | |
7 | Ruh ve Ruhsal Hayatın Sosyal Görünüşleri ve Kişiliğe Yansıması | |
8 | Cinsiyetin Kişilik Oluşumuna Etkisi ve Rol Karmaşası, Çocuğun Aile Çevresi İçindeki Yeri | |
9 | Ara sınav | |
10 | Toplumsal değişim ve kişilik gelişimi | |
11 | Aile, grup ve örgütlerde davranış şekilleri | |
12 | Heyecan, güdü ve heyecan kuramları | |
13 | Kişilik ve kişilik kuramları | |
14 | Sosyal çevre ve uyum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi, İstanbul, 2000 |
Ders Kaynakları | 2-Adler, Alfred, İnsan Tabiatını tanıma, İş bankası yay. istanbul. 3-Geçtan, Engin, Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar, Metis Yayınları. 4-Steinberg, Laurence,Ergenlik, İmge Kitabevi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bireyin toplum içerisindeki tutum ve davranışlarının tutarlılığının önemini açıklar | ||||||||||
2 | Bireyin toplum içerisindeki yaşam kalitesinin yükselmesini tasarlar | ||||||||||
3 | Bireyin kendine özgüven ve saygı duygusunu pekiştiriri | ||||||||||
4 | Davranış bozukluklarını ayırt eder | ||||||||||
5 | Farklı tutum ve düşünceye sahip insanlara anlayışla yaklaşır | ||||||||||
6 | Yaşanılan çevre ile barışık olmayı fark eder | ||||||||||
7 | Toplumsal değerlere uyumu tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |