Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikoloji | PDR 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ZEYNEP ATALAY |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ZEYNEP ATALAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsanın ruhsal yapısı, ruhsal yapısıyla ilgili durumlar, kişilik yapısı ve bu yapıların ilişkiler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Psikoloji; tanımı ve önemi. Psikolojinin gelişimi, psikoloji ve diğer bilim dalları arasındaki ilişki, psikolojinin konuları; Algılama, duygu ve heyecanlar, Güdülenme, öğrenme. Kişilik ve kişilik kuramları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | psikoloji ve insanı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İnsanın psikolojik yapısını sıralar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İnsanın ruhsal durumlarınu açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Algılama biçimlerini söyler | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sosyal hizmet psikoloji ilişkisini anlatır | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
6 | Davranış ve davranış ilişkilerini söyler | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Kişilik kuramlarını sıralar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Kişilik kuramlarının insan üzerindeki etkilerini anlatır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Kişilik kuramlarıyla insan problemlerinin çözümünü sıralar | Proje, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
10 | Kadın ve erkeğin psikolojik özelliklerini sıralar | Proje, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
11 | Psikolojide ölçme ve değerlendirmenin önemini sıralar | Proje, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
12 | Ölçme ve değerlendirmenin insan davranışlarına uygulamasını listeler | Proje, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
13 | Kişilik kuramlarını anlatır | Proje, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
14 | Sosyal Hizmet psikloloji ilişkisini sıralar | Proje, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
15 | Davranış ve davranış ilişkisini sıralar | Proje, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve tanıtım | Önerilen kaynaklardan konu takibi. |
2 | Bilim olarak psikoloji ve önemi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | Evrim, genetik ve davranış | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | Davranışın gelişimi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | Öğrenme ve öğrenmenin ilkeleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | Düşünme ve Problem Çözme | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Di ve iletişim | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Dürtüler ve güdülenme | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Psikolojik testler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Kişilik ve kuramları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | Davranış bozuklukları ve tedavisi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Tutumlar ve önyargı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Davranış üzerinde sosyal etkiler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Clifford T. Morgan, Psikolojiye Giriş, Eğitim Kitabevi, 2011. |
Ders Kaynakları | 1- Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | psikoloji ve insanı tanımlar | ||||||||||
2 | İnsanın psikolojik yapısını sıralar | ||||||||||
3 | İnsanın ruhsal durumlarınu açıklar | ||||||||||
4 | Algılama biçimlerini söyler | ||||||||||
5 | Sosyal hizmet psikoloji ilişkisini anlatır | ||||||||||
6 | Davranış ve davranış ilişkilerini söyler | ||||||||||
7 | Kişilik kuramlarını sıralar | ||||||||||
8 | Kişilik kuramlarının insan üzerindeki etkilerini anlatır | ||||||||||
9 | Kişilik kuramlarıyla insan problemlerinin çözümünü sıralar | ||||||||||
10 | Kadın ve erkeğin psikolojik özelliklerini sıralar | ||||||||||
11 | Psikolojide ölçme ve değerlendirmenin önemini sıralar | ||||||||||
12 | Ölçme ve değerlendirmenin insan davranışlarına uygulamasını listeler | ||||||||||
13 | Kişilik kuramlarını anlatır | ||||||||||
14 | Sosyal Hizmet psikloloji ilişkisini sıralar | ||||||||||
15 | Davranış ve davranış ilişkisini sıralar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |