Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Destekli Tasarım SAN 339 5 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanat tarihi alanında yapılacak bilimsel çalışmalarda sanat eserlerimizin bilimsel yöntemlerle belgelenmesine yönelik kullanılan çizim programlarının öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Autocad ve CorelDraw tasarım programlarının temel nitelikleri, çizim esas ve teknikleri öğretilerek plan, şema, kesit ve cephe yüzeyi gibi mimari çizimler ile taşınır-taşınmaz kültür varlıkları üzerine işlenen süslemelerin çizimlerinin öğrenciler tarafından gerçekleştirilmesi sağlanacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Teknik çizim programlarının niteliklerini bilir ve çalışmak istediği alana uygun programı seçer Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Alanına giren programlar hakkında gelişmeleri takip eder Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Autocad programında Orta ölçekli bir mimari yapının planını çizer Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Ölçekli bir şekilde sade cephe görünüşleri çizer Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gözlem,
5 Süsleme sanatlarının çizim özelliklerini bilir ve bilgisayar ortamında uygular Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
6 CorelDraw programıyla afiş vb. tasarımlar yapar Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilgisayar destekli tasarım konusunda temel kavramlar, AutoCad’e giriş uygulamaları
2 AutoCad ekranı ve durum çubuğununun tanıtımı, uygulama
3 Çizim komutları, uygulama
4 Çizim komutları, uygulama
5 Çizim komutları, uygulama
6 Düzenleme komutları, uygulama
7 Düzenleme komutları, uygulama
8 Ölçeklendirme, katman özellikleri, dosya alma, kayıt ve yazdırma işlemleri
9 Sınav
10 CorelDraw programının tanıtımı, özellikleri
11 Süslemede tasarım esasları ve ilgili komutların kullanımı, uygulama
12 Düzenleme komutları ve diğer işlemler, uygulama
13 Özgün tasarım ve sayfa düzeni oluşturma, uygulama
14 Uygulama
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim Üyesi tarafından verilecektir.

Ders Kaynakları

İ. Hulusi Güngör, Görsel Sanatlar ve Mimarlık İçin Temel Tasarımlar, İstanbul, 2005
Vehbi Balak, Bilgisayar Destekli Tasarım Ders Notları, Harran ÜniversitesiPeter Lourekas, Elaine Weinmann, Photoshop CS5, Pearson Higher Education
Hatice Cesur, Corel Draw X4, Pusula Yayıncılık
Osman Gürkan, Macromedia FreeHand MX, Nirvana Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir.
3 Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir
4 Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer.
5 Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler.
6 Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur.
7 Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular.
8 Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur.
9 Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir.
10 Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur.
11 Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Teknik çizim programlarının niteliklerini bilir ve çalışmak istediği alana uygun programı seçer
2 Alanına giren programlar hakkında gelişmeleri takip eder
3 Autocad programında Orta ölçekli bir mimari yapının planını çizer
4 Ölçekli bir şekilde sade cephe görünüşleri çizer
5 Süsleme sanatlarının çizim özelliklerini bilir ve bilgisayar ortamında uygular
6 CorelDraw programıyla afiş vb. tasarımlar yapar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5