| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Deneysel Psikoloji | PSK 316 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, deneysel psikoloji araştırmalarının bir tanıtımını yapmak ve öğrencilerin ampirik bir araştırmanın tüm adımlarına dair bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Deneysel psikolojinin kökenleri, deneysel desenler, deneysel psikolojinin ilkeleri ve uygulamaları |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Deneysel psikolojinin teorik altyapısını bilmek, açıklamak ve yorumlamak | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 2 | Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 3 | Deneysel psikolojideki temel kavramları tanımlamak | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 4 | Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplayabilmek ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlamak | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin genel tanıtımı ve deneysel psikolojinin inceleme konuları | |
| 2 | Deneysel değişkenler ve varyans | |
| 3 | Psikofizik | |
| 4 | Psikofizik | |
| 5 | Algı | |
| 6 | Dikkat ve Reaksiyon Süresi I | |
| 7 | Dikkat ve Reaksiyon Süresi II | |
| 8 | Koşullama ve Öğrenme | |
| 9 | Küçük n desenler | |
| 10 | Hatırlama ve Unutma: Bellek Türleri | |
| 11 | Hatırlama ve Unutma: Değişkenler | |
| 12 | Ortak etki | |
| 13 | Geçerlik | |
| 14 | Özet |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Deneysel psikolojinin teorik altyapısını bilmek, açıklamak ve yorumlamak | ||||||||||||
| 2 | Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanmak | ||||||||||||
| 3 | Deneysel psikolojideki temel kavramları tanımlamak | ||||||||||||
| 4 | Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplayabilmek ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlamak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||