Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanca Vı | AMT 348 | 6 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SİBEL OKUYAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çeviri edincini destekleyici Almanca öğretimini devam ettirme ve ilerletme |
Dersin İçeriği | Almanca okuma, yazma dilbilgisi, dinleme ve konuşma becerilerini edinme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonucunda öğrenci dinleme becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Bu dersin sonucunda öğrenci konuşma becerisini geliştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Bu dersin sonucunda öğrenci okuduğunu anlama becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Bu dersin sonucunda öğrenci ülke bilgisi hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Tekrar | |
2 | Gesund und munter | |
3 | Gesund und munter | |
4 | Rechts so! | |
5 | Rechts so! | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Du bist,was du bist. | |
8 | Du bist,was du bist. | |
9 | Die schöne Welt der Künste | |
10 | Die schöne Welt der Künste | |
11 | Erinnerungen | |
12 | Erinnerungen | |
13 | Genel Tekrar | |
14 | Portfolyo Çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanlarının hazırladığı ders notları, Fotokopiler |
Ders Kaynakları | Netzwerk, Aspekte, Langenscheidt, Stilwörterbuch, Wahrig Übungen zur deutschen Grammatik, Lehr und Übungsbuch der deutschen Grammatik |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | X | |||||
9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | ||||||
10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonucunda öğrenci dinleme becerisini geliştirir. | 5 | |||||||||||
2 | Bu dersin sonucunda öğrenci konuşma becerisini geliştirir. | 5 | |||||||||||
3 | Bu dersin sonucunda öğrenci okuduğunu anlama becerisini geliştirir. | 5 | |||||||||||
4 | Bu dersin sonucunda öğrenci ülke bilgisi hakkında bilgi edinir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |