Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat Kavramları I | AMT 425 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞEREF ATEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin edebiyat ve edebi türler konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak ve edebi çevirilerde bu alanla ilgili terminolojiye hakim olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Edebiyat, edebiyat bilimi, edebi türler ve edebi kavramlar hakkında öğrencilere bilgi verilir. Konuyla ilgili örnek edebi eserler tanıtılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat nedir, öğrencilere anlatılır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Edebiyat çeşitleri hakkında bilgi verilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Edebi türler konusu anlatılır. Öğrencilerin bu alandaki bilgisi ölçülür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Alman Edebiyatı genel olarak anlatılır. Öğrencilerin Alman Edebiyatına ilgisi irdelenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Alman Edebiyatında edebi devirler incelenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Alman Edebiyatından önemli yazar ve eserler incelenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat nedir, tanımları yapılır. | |
2 | Edebiyat çeşitleri (Hochdichtung, Unterhaltungsliteratur, Trivialliteratur) anlatılır. | |
3 | Trivialliteratur | |
4 | Sekundärliteratur, Primerliteratur, Jugendliteratur | |
5 | Literaturgerschichte und allgemeine Panorama der deutschen Literatur. | |
6 | Deutsche Literatur im 15.,16. Und 18. Jahrhundert (Renaissance, Barock, Aufklärung und Sturm und Drang | |
7 | Deutsche Literatur im 19. Jahrhundert. (Klassik und Romantik) | |
8 | Renaissance und Humanismus | |
9 | Barocklitreratur, Aufklärung, Sturm und Drang | |
10 | Die dt. Klassik | |
11 | Die deutsche Romantik | |
12 | Biedermeier | |
13 | Das Junge Deutschland | |
14 | Realismus |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gero von Wilpert:Sachwörterbuch der Literatur. Ivo Braak:Poetih in Stichworten. E. Frenzel: Datyen deutscher Dichtung |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | ||||||
5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | ||||||
9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | ||||||
10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Edebiyat nedir, öğrencilere anlatılır | ||||||||||||
2 | Edebiyat çeşitleri hakkında bilgi verilir. | ||||||||||||
3 | Edebi türler konusu anlatılır. Öğrencilerin bu alandaki bilgisi ölçülür. | ||||||||||||
4 | Alman Edebiyatı genel olarak anlatılır. Öğrencilerin Alman Edebiyatına ilgisi irdelenir. | ||||||||||||
5 | Alman Edebiyatında edebi devirler incelenir. | ||||||||||||
6 | Alman Edebiyatından önemli yazar ve eserler incelenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |