Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deniz ve Kıyı Coğrafyası | COG 316 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deniz ve kıyı morfolojisi,kıyı tipleri,kıyı oluşumunda etkili olan dinamik süreçler,kıyıların gelişiminde klimatolojik,jeolojik ve morfolojik faktörlerin etkisinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Kıyıların oluşumunda etkili olan faktörler,dinamik ve morfolojik süreçler,başlıcakıyı tipleri ve gelişimleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okyanus, deniz ve kıyı terimlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Kıyı oluşumunda etkili süreçleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kıyıların başlıca morfolojik ünitelerini ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
4 | Farklı bölgelerdeki kıyıları ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
5 | Kıyı tiplerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Kıyıların önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Okyanus çevrimleri ve taban topoğrafyası | |
3 | Deniz seviyesi ve değişimleri | |
4 | Deniz ve kıyı dinamikleri | |
5 | Kıyı konsept ve tanımları, yasal ve hukuki boyutları ile kıyı alanlarının kullanımı | |
6 | Kıyı Tipleri: Falezli (aşınmalı) kıyılar | |
7 | Kıyı tipleri: Depolanmalı kıyılar | |
8 | Kıyı gelişimini kontrol eden jeomorfolojik süreçler | |
9 | Kıyılarda morfolojik üniteler:Falez ve abrazyon düzlüğü | |
10 | Kıyılarda morfolojik üniteler:Deltaların oluşumu,delta çeşitleri | |
11 | Kıyılarda morfolojik üniteler:Plajların özellikleri,oluşumu,tiplerive değişimleri | |
12 | Kıyılarda morfolojik üniteler:Kıyı okları ve tomboloların özellikleri ve gelişimi | |
13 | Türkiye kıyılarının özellikleri | |
14 | Türkiye kıyılarının özellikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İnandık,Hamit,1971,Deniz ve Kıyı Coğrafyası,İ.Ü.Yayınları No:1219,İstanbul Doğan, U., (Çev. Ed.) 2015. Jeomorfolojinin Temelleri Turoğlu, H. and Yiğitbaşıoğlu, H. (Ed.) 2017. Yasal ve Bilimsel Boyutlarıyla Kıyı. Jeomorfoloji Derneği Yayını. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okyanus, deniz ve kıyı terimlerini tanımlar | |||||||||||||||
2 | Kıyı oluşumunda etkili süreçleri bilir | |||||||||||||||
3 | Kıyıların başlıca morfolojik ünitelerini ayırt eder | |||||||||||||||
4 | Farklı bölgelerdeki kıyıları ayırt eder | |||||||||||||||
5 | Kıyı tiplerini bilir | |||||||||||||||
6 | Kıyıların önemini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |