Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiyenin Bölgeleri | COG 412 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH ARICİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye´de bölgesel kalkınmanın coğrafi temellerini kavramak, her bölgenin yörenin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bulara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak |
Dersin İçeriği | Türkiye´nin bölgelerinin yeri, sınırları, yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim özellikleri incelenir; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik konuları bölge, bölüm ve yöre bütününde işlenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bölgelerin nasıl oluştuğu ve hangi ölçütlere göre ayrıldığını bilir | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Geçmişten günümüze Türkiye´nin bölgelere ayrımının nasıl yapıldığını bilir | Anlatım, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
3 | Türkiye´nin kıyı bölgelerinin özellikleri, imkânları ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Türkiye´nin iç bölgelerinin özellikleri, imkânları ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Türkiye´nin geçiş kuşaklarının özellikleri, imkânları ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır | Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bölge nedir? nasıl belirlenir ? | |
2 | Türkiye´yi Coğrafi bölgelere ayırma çalışmaları | |
3 | Türkiye´nin Bugünkü bölgelerinin belirlenme kriterleri | |
4 | Türkiye´nin Bugünkü bölgelerine karşı yapılan eleştiriler ve öneriler | |
5 | Karadeniz Bölgesi | |
6 | Karadeniz Bölgesi | |
7 | Akdeniz Bölgesi | |
8 | Akdeniz Bölgesi | |
9 | Marmara Bölgesi | |
10 | Marmara Bölgesi | |
11 | Ege Bölgesi | |
12 | İç Anadolu Bölgesi | |
13 | Doğu Anadolu Bölgesi | |
14 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ARINÇ, K. (2016) Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri, Eser Ofset, Erzurum ARINÇ, K. (2016) İç Anadolu Bölgesi, Eser Ofset, Erzurum ARINÇ, K. (2016) Akdeniz ve Karadeniz Bölgeleri, Eser Ofset, Erzurum ARINÇ, K. (2016) Ege ve Marmara Bölgeleri, Eser Ofset, Erzurum ATALAY,İ., MORTAN K., (2011) Türkiye Bölgesel Coğrafyası, İnkilap Yayınları, İstanbul
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bölgelerin nasıl oluştuğu ve hangi ölçütlere göre ayrıldığını bilir | |||||||||||||||
2 | Geçmişten günümüze Türkiye´nin bölgelere ayrımının nasıl yapıldığını bilir | |||||||||||||||
3 | Türkiye´nin kıyı bölgelerinin özellikleri, imkânları ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır | |||||||||||||||
4 | Türkiye´nin iç bölgelerinin özellikleri, imkânları ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır | |||||||||||||||
5 | Türkiye´nin geçiş kuşaklarının özellikleri, imkânları ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |