Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi | ATA 202 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BETÜL YAZĞAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYNUR ÇÖMLEKÇİ, Doç.Dr. MUSTAFA SARI, Öğr.Gör.Dr. HATİCE AKAN, Öğr.Gör. BETÜL YAZĞAN, Öğr.Gör. ADEM ARI, Prof.Dr. HALUK SELVİ, Öğr.Gör. CEMİLE EBRU SAYGI, Öğr.Gör.Dr. NİHAN EYÜBOĞLU ERDEM, RESÜL NARİN, |
Dersin Yardımcıları | Sabis platformunda yüklü haftalık ders videoları ve pdf ders notları. |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Atatürk´ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Buna ek olarak dersin bir diğer amacı da öğrencilere, Atatürk´ün siyasi ve sosyal alanlardaki devrimlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Modern Türkiye´nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Türkiye Cumhuriyetinin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | 21. yüzyılda Türklerin durumunu kavramış olmak | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | Atatürk'ün Cumhuriyet ve barış anlayışını kavramış olmak | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
8 | Cumhuriyetin değerini kavrar | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
9 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
10 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
11 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
12 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
13 | TBMM'nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir. | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
14 | Milli Mücadelenin zorluklarını kavrar. | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
15 | Sevr Anlaşmasının neler getirdiğini tahlil eder. | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
16 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. | Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
17 | |||
18 | |||
19 | |||
20 | |||
21 | |||
22 | |||
23 | |||
24 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | - Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği ve amacı - Yenilik ve benzeri kavramlar | |
2 | - Osmanlı Devletinin yapısı ve çözülme sebepleri - Devleti kurtarma ve reform çabaları | |
3 | - Osmanlı Devlet'inde Meşruti gelişmeler ve entelektüel hareketler - Osmanlı Devletinin jeopolitiği ve ona karşı dış politika | |
4 | - İttihat ve Terakki Partisi´nin yönetimi ve devletin son aşaması - 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | |
5 | - Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı'dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı - Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | |
6 | - Mustafa Kemal Paşa'nın fikirleri ve Anadolu'ya geçişi - Kongreler Dönemi (Amasya Görüşmesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri) | |
7 | - İstanbul'un İşgali, Türk halkının tepkisi ve diğer önemli gelişmeler - Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışı ve özellikleri | |
8 | - Meclisin ilk faaliyetleri ve ilk kanunlar - Meclise tepkiler, dahili isyanlar, karşıt topluluklar, Milli mücadelede basın | |
9 | ARA SINAV | |
10 | - Milli Mücadelede cepheler, güney ve güneydoğu cephesi - Milli Mücadelede cepheler, doğu cephesi ve Ermeni sorunu | |
11 | - Milli Mücadelede cepheler, Batı cephesi, İlk işgaller ve milli ordular - Düzenli ordunun kuruluşu ve milli mücadelenin finansal kaynakları | |
12 | - Sevr Anlaşması ve Türk milleti üzerindeki etkisi - Milli Mücadelede cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz | |
13 | - Milli Mücadelenin siyasi tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, Atatürk dönemi Türk dış politikası - Siyaset, eğitim, kültür, hukuk ve sosyal alanlarda devrimler | |
14 | - Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık) - Atatürk İlkeleri (Laiklik, Devletçilik, Devrimcilik) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] http://www.aiit.sakarya.edu.tr/ |
Ders Kaynakları | 1. Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak | ||||||||||
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak | ||||||||||
3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak | ||||||||||
4 | Türkiye Cumhuriyetinin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak | ||||||||||
5 | 21. yüzyılda Türklerin durumunu kavramış olmak | ||||||||||
6 | Atatürk'ün Cumhuriyet ve barış anlayışını kavramış olmak | ||||||||||
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar | ||||||||||
8 | Cumhuriyetin değerini kavrar | ||||||||||
9 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | ||||||||||
10 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | ||||||||||
11 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. | ||||||||||
12 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | ||||||||||
13 | TBMM'nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir. | ||||||||||
14 | Milli Mücadelenin zorluklarını kavrar. | ||||||||||
15 | Sevr Anlaşmasının neler getirdiğini tahlil eder. | ||||||||||
16 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. | ||||||||||
17 | |||||||||||
18 | |||||||||||
19 | |||||||||||
20 | |||||||||||
21 | |||||||||||
22 | |||||||||||
23 | |||||||||||
24 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |