Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Cebir II MAT 204 4 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri

Soyut Matematik ve Cebir I derslerinin alınmış olması tavsiye edilir

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Temel soyut cebir konularını tanıtmak

Dersin İçeriği

Halka, alt halka, bölüm halkası, halka homomorfizması, izomorfizma teoremleri, idealler, asal ve maksimal idealler, halkalarda aritmetik, polinom halkaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel cebirsel yapıları tanımlar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma,
2 Cebirsel problemleri çözme yeteneklerini geliştirir. Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım,
3 Halka yapısını açıklar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma,
4 Halka homomorfizması ve izomorfizması kavramlarını açıklar. Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım,
5 Polinom halkalarını tanımlar. Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem,
6 Halkada aritmetiği açıklar. Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar
2 Halkalar [1] sayfa 163-179
3 Alt halka [1] sayfa 179-196
4 Alt halka [1] sayfa 179-196
5 İdealler [1] sayfa 179-196
6 İdealler [1] sayfa 179-196
7 Bölüm halkaları [1] sayfa 179-196
8 Homomorfizmalar [1] sayfa 196-207
9 Kesir cismi [1] sayfa 207-210
10 Polinom halkaları [1] sayfa 210-219
11 Halkalarda aritmetik [1] sayfa 219-235
12 Halkalarda aritmetik [1] sayfa 219-235
13 Asal çarpanlara ayrılış [1] sayfa 235-246
14 Asal ve maksimal idealler [1] sayfa 246-257
Kaynaklar
Ders Notu

[1]Fethi Çallıalp , Örneklerle Soyut Cebir Birsen yayınları 2001 istanbul

Ders Kaynakları

[2] L.J., Goldstein , Abstract Algebra, New York, Prenrice-hall,1973

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur.
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur.
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur.
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Temel cebirsel yapıları tanımlar.
2 Cebirsel problemleri çözme yeteneklerini geliştirir.
3 Halka yapısını açıklar.
4 Halka homomorfizması ve izomorfizması kavramlarını açıklar.
5 Polinom halkalarını tanımlar.
6 Halkada aritmetiği açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 6