Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cebir II | MAT 204 | 4 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel cebirsel yapıları tanımlar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
2 | Cebirsel problemleri çözme yeteneklerini geliştirir. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Halka yapısını açıklar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
4 | Halka homomorfizması ve izomorfizması kavramlarını açıklar. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Polinom halkalarını tanımlar. | Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
6 | Halkada aritmetiği açıklar. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Halkalar | [1] sayfa 163-179 |
3 | Alt halka | [1] sayfa 179-196 |
4 | Alt halka | [1] sayfa 179-196 |
5 | İdealler | [1] sayfa 179-196 |
6 | İdealler | [1] sayfa 179-196 |
7 | Bölüm halkaları | [1] sayfa 179-196 |
8 | Homomorfizmalar | [1] sayfa 196-207 |
9 | Kesir cismi | [1] sayfa 207-210 |
10 | Polinom halkaları | [1] sayfa 210-219 |
11 | Halkalarda aritmetik | [1] sayfa 219-235 |
12 | Halkalarda aritmetik | [1] sayfa 219-235 |
13 | Asal çarpanlara ayrılış | [1] sayfa 235-246 |
14 | Asal ve maksimal idealler | [1] sayfa 246-257 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Fethi Çallıalp , Örneklerle Soyut Cebir Birsen yayınları 2001 istanbul |
Ders Kaynakları | [2] L.J., Goldstein , Abstract Algebra, New York, Prenrice-hall,1973 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel cebirsel yapıları tanımlar. | |||||||||
2 | Cebirsel problemleri çözme yeteneklerini geliştirir. | |||||||||
3 | Halka yapısını açıklar. | |||||||||
4 | Halka homomorfizması ve izomorfizması kavramlarını açıklar. | |||||||||
5 | Polinom halkalarını tanımlar. | |||||||||
6 | Halkada aritmetiği açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |