Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik | BIY 109 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ÇORUH |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ÇORUH, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziğin temel alanlarından olan mekaniğin temel kavram ve prensiplerinin bilgilerini öğrencilere kazandırmak. Edinilen bilgilerin günlük yaşam örnekleriyle anlaşılırlığını sağlamak, öğrencilerin sonraki öğrenmelerinde ve mesleki yaşamlarında kullanacak şekilde kavramalarını sağlamak. Biyolojik süreçlerde öğrenilen temel kavram ve prensiplerin işlevlerini kavramak |
Dersin İçeriği | Ölçme, Standart Boyut ve Birim Sistemleri, Vektörler, Bir Boyutta Hareket, İki ve Üç Boyutta Hareket, Dairesel hareket, Hareket kanunları ve Newton kanunlarının uygulamaları, İş ve Enerji, Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, Çizgisel momentum, itme ve çarpışma, Dönme dinamiği, Statik Denge ve Esneklik, Titreşim hareketi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme, birimler ve fiziksel büyüklükleri anlar | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme, Standart Boyut ve Birim Sistemleri, Fiziksel Nicelikler | |
2 | Vektörler | |
3 | Bir Boyutta Hareket | |
4 | İki ve Üç Boyutta Hareket | |
5 | Newton'un Hareket Yasaları | |
6 | Dairesel Hareket ve Newton Kanunlarının diğer uygulamaları | |
7 | İş ve Kinetik Enerji | |
8 | Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Momentum, İtme ve Çarpışmalar | |
11 | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi | |
12 | Dönme Hareketinin Dinamiği | |
13 | Statik Denge ve Esneklik | |
14 | Titreşim Hareketi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fen ve Mühendislik için Fizik I, Serway-Beichner, Çeviri: Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık Fiziğin Temelleri 1, Halliday-Resnick-Walker, Çeviri: B.G. Akınoğlu, H.M. Alev, Palme Yayıncılık Temel Fizik I, Fıshbane, Gasiorowicz, Thornton, Çeviri: C. Yalçın, Arkadaş Yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ölçme, birimler ve fiziksel büyüklükleri anlar | |||||||||||||
2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir | |||||||||||||
3 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler | |||||||||||||
4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |