Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoteknoloji | BIY 404 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyoteknoloji terimini, temel kavramları ve uygulama alanlarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Biyoteknolojinin tanımı ve temel kavramlar, biyoteknolojinin uygulama alanları, fermentasyon biyoteknolojisi,atık biyoteknolojisi,enzim biyoteknolojisi,çevre biyoteknojisi, biomoleküler mühendislik, yenilenebilir enerji kaynakları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin çok disiplinli kapsamını öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
2 | Biyoteknolojinin uygulama alanlarını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Fermentasyon, çevre,enzim, atık teknolojilerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Temiz enerji kaynaklarını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Biyoteknoloji ve etik ilişkisini öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoteknoloji Yüzyılı ve İşgücü | |
2 | Genler ve Genomlara Giriş | |
3 | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomik | |
4 | Ürün Olarak Proteinler | |
5 | Mikrobiyal Biyoteknoloji | |
6 | Bitki Biyoteknolojisi | |
7 | Hayvan Biyoteknolojisi | |
8 | DNA Parmakizi ve Adli Analizler | |
9 | Arasınav | |
10 | Biyoremediyasyon | |
11 | Akuatik Biyoteknoloji | |
12 | Tıbbi Biyoteknoloji | |
13 | Biyoteknoloji Mevzuatı | |
14 | Etik ve Biyoteknoloji |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Reinhard Renneberg, Arnold L. Demain,Biotechnology for beginners, Elsevier 2008. Willian J. Thieman, Michael A. Pallodino Çeviri Editörü: Mücella Tekeoğlu, Biyoteknolojiye Giriş, Palme Yayıncılık, 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyoteknolojinin çok disiplinli kapsamını öğrenir. | |||||||||||||
2 | Biyoteknolojinin uygulama alanlarını öğrenir. | |||||||||||||
3 | Fermentasyon, çevre,enzim, atık teknolojilerini öğrenir. | |||||||||||||
4 | Temiz enerji kaynaklarını öğrenir. | |||||||||||||
5 | Biyoteknoloji ve etik ilişkisini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |