Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Helmint ve Artropod Parazitler BIY 331 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞULE BARAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Helmint ve artropodların biyolojisi ile ilgili bilgilerin kazandırılması ve bu konuların kullanım alanlarının öğrencilere öğretilmesi

Dersin İçeriği

Helmintlerin ve Artropodların aktiviteleri, anatomik yapıları, oluşum ve gelişimleri, molekülleri ve hücreleri, hücre bölünmeleri, hücre aktiviteleri, üreme tipleri, organizasyonları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Helmint ve artopodlar hakkında bilgi sahibi olmak. Anlatım,
2 Trematodların yaşam ve evrimleri hakkında bilgi sahibi olmak. Anlatım,
3 Hermafroditliği anlamak. Anlatım,
4 Nematodların yapısal özelliklerini anlamak. Anlatım,
5 Helmint ve artropotların neden olduğu hastalıkları öğrenmek. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Trematodların Morfolojik ve Anatomik Özellikleri
2 Trematodların Parazitlikleri
3 Trematodlarla Konak Arasındaki İmmunolojik İlişki
4 Trematodların Yerleştikleri Vücut Bölgeleri
5 Cestodların Morfolojik ve Anatomik Özellikleri
6 Cestodların Parazitlikleri
7 Cestodlarla Konak Arasındaki İmmunolojik İlişki
8 Cestodların Yerleştikleri Vücut Bölgeleri
9 Ara Sınav
10 Nematodların Morfolojik ve Anatomik Özellikleri
11 Nematodların Parazitlikleri
12 Nematodlarla Konak Arasındaki İmmunolojik İlişki
13 Nematodların Yerleştikleri Vücut Bölgeleri
14 Trematod, Cestod, Nematodların Neden Oldukları Hastalıklar
Kaynaklar
Ders Notu

1- Özenci H.;Mikrobiyoloji pratik kurs kılavuzu. A.Ü. Tıp Fakültesi yayın no:2 Ankara 1996
2- Kurban, M.;Enfeksiyon hastalıkları. Ankara 2001
3- Baybek. H.; Mikrobiyoloji Pratiği Ders Notları Muğla 2002

Ders Kaynakları

4- Oğultekin. Mikrobiyoloji Laboratuar Kılavuzu.Anadolu Üniverst. Yayın no:74 1989
5- Tınar, R.; Helmintoloji. Nobel Yayınları. Ankara 2006

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Helmint ve artopodlar hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Trematodların yaşam ve evrimleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3 Hermafroditliği anlamak.
4 Nematodların yapısal özelliklerini anlamak.
5 Helmint ve artropotların neden olduğu hastalıkları öğrenmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 25 25
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4