Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | EPO 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL, |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklar. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve arasındaki farkı açıklar. Nitel ve nicel bir araştırmaya probleminin taşıması gereken özellikleri açıklar. Nicel ve nitel bir araştırma için uygun araştırma yöntemi ve desenini seçer. Literatür taramasının önemini açıklar. Araştırma raporunun kuvvetli ve zayıf yönlerini değerlendirir. Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar |
Dersin İçeriği | Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklar. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve arasındaki farkı açıklar. Nitel ve nicel bir araştırmaya probleminin taşıması gereken özellikleri açıklar. Nicel ve nitel bir araştırma için uygun araştırma yöntemi ve desenini seçer. Literatür taramasının önemini açıklar. Araştırma raporunun kuvvetli ve zayıf yönlerini değerlendirir. Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Temel Kavramlar | |
2 | Araştırma Türleri ve Arasındaki Farklar, Araştırma Problemi | |
3 | Değişken ve Hipotezler, Bilimsel Etik ve Araştırma | |
4 | Literatür Taraması, Örneklem Seçimi | |
5 | Veri Toplama Araçları, Geçerlilik, Güvenirlilik ve iç geçerlilik | |
6 | Deneysel Desenler | |
7 | Tarama, Korelasyon ve Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları | |
8 | Nitel Araştırmalar | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Nitel Araştırma Türleri | |
11 | Araştırma Deseni ve Örneklem Seçimi | |
12 | Görüşme ve Gözlem | |
13 | Geçerlilik, Güvenirlilik ve Nitel Analiz | |
14 | Raporlaştırma ve Dönem Sonu Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Büyüköztürk, Ş. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem yayıncılık, Ankara Sönmez ve Alacapınar (2020). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri Anı Yayıncılık, Ankara
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 | ||||||||||||||
4 | ||||||||||||||
5 | ||||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |