Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Disiplinlerarası Müzik Bilimi Çalışmaları MZB 602 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Müzik Bilimi alan araştırmalarına, Disiplinlerarası bir yaklaşımla, bilimsel ve kültürel çalışmalar ekseninde farklı bakış açılarını irdeleyici, sorgulayıcı bir yöntemle zenginlik kazandırmak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Öğrencilerden, metin analizi, deneysel çalışma, vaka analizi, etnografik inceleme vb konuların farklı disiplinlerde işlenme şekilleri ve müzik bilimi alanı ile yapılan ortak çalışmaları bilimsel ve etik düzeyde incelemeleri istenecektir. Dersin nihai hedefi, edinilen bilgiler çerçevesinde öğrencilerin disiplinler arası çalışmalar yaparak raporlaştırmalarını sağlamaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Disipliner müzik incelemeleri ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kurabilmesi, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Disiplinlerarası çalışmalar ile müzik incelemesi arasındaki bağlantıyı kavrayabilmesi, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnterdisipliner bir inceleme alanı olarak Müziğin Kültürel Çalışmaları
2 İnterdisipliner bir inceleme alanı olarak Müziğin Kültürel Çalışmaları
3 Popüler Kültür, Kitle Kültürü
4 Popüler Kültür, Kitle Kültürü
5 Müzikte Anlam
6 Müzikte Anlam
7 Müzikte Estetik, Simgesel ve Pragmatik Anlam
8 Müzikte Estetik, Simgesel ve Pragmatik Anlam
9 ARA SINAV
10 Müzik ve psikoloji eksenli çalışmalar
11 Müzik ve sosyoloji eksenli çalışmalar
12 Müzik ve pedagoji ve andragoloji eksenli çalışmalar
13 Müzik ve sağlık eksenli çalışmalar
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Clayton, Martin (ed.) (2003) The cultural Study of Music, Routledge Pub.
Erol, Ayhan (2002) Popüler Müziği Anlamak, İstanbul: Bağlam Yayınları.
Erol, Ayhan (2009) Müzik Üzerine Düşünmek, İstanbul: Bağlam Yayınları.
Fiske, John (1999) Popüler Kültürü Anlamak. Ankara: Ark Yayınları.
Hesmondhalgh, David (ed.) (2002) Popular Music Studies, Bloomsbury Pub. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir.
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
9 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir.
11 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
1 Disipliner müzik incelemeleri ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kurabilmesi, 5 4 4 1 2 4 4 3 5 4
2 Disiplinlerarası çalışmalar ile müzik incelemesi arasındaki bağlantıyı kavrayabilmesi, 4 5 5 2 4 3 4 2 5 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 30 30
Ödev 2 30 60
Performans Görevi (Seminer) 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6