Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilişsel Müzikoloji MZB 611 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA
Dersi Verenler Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı,  bilişsel psikoloji, müzik psikolojisi, nöromüzikoloji disiplinlerinden yararlanarak bilişsel müzikolojiyi ele alarak müzik ve beyin ilişkisini öğrenmektir. 

Dersin İçeriği

Bu ders, müzikte bilişsel süreçleri öğrenmeyi, bilişsel müzikoloji alanında araştırmaları incelemeyi ve değerlendirmeyi, bir araştırma önerisi hazırlamayı içerir. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müzik ve beyin ilişkisini kavrar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Kısa Cevaplı Testler,
2 Müzikte algılama, bellek ve öğrenme süreçlerini kavrar. Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
3 Müzikte algılama, bellek, öğrenme, problem çözme süreçlerini açıklar. Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Bilişsel gelişim ve müzikal gelişim ilişkisini açıklar. Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Müzik tercihi ve kişilik ilişkisini bilişsel perspektifte kavrar. Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, Kısa Cevaplı Testler,
6 Bilişsel müzikoloji alanına giren konularda yazılı ve sözlü sunumlar yaparak akademik becerisini geliştirir. Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilişsel müzikoloji, bilişsel psikoloji, müzik psikolojisi, nöromüzikoloji kavramları
2 Müzik ve beyin
3 Müzisyen ve beyin
4 Müzik dinleyicisi ve beyin
5 1. Literatür tarama ödevinin paylaşımı
6 Müzik ve algılama, müzik ve bellek araştırmaları
7 Müzik ve öğrenme araştırmaları
8 Müzik ve problem çözme araştırmaları
9 1. Seçilen konuda seminer sunumu
10 Müzik ve bilişsel gelişim
11 Müzik tercihi ve kişilik araştırmaları
12 2. Literatür tarama ödevinin paylaşımı
13 2. Seçilen konuda seminer sunumu
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu

M.N. Küpana Ders Notları

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
9 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
11 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
1 Müzik ve beyin ilişkisini kavrar. 5 5 5 5 5
2 Müzikte algılama, bellek ve öğrenme süreçlerini kavrar. 5 5 5 5 5
3 Müzikte algılama, bellek, öğrenme, problem çözme süreçlerini açıklar. 5 5 5 5 5 5
4 Bilişsel gelişim ve müzikal gelişim ilişkisini açıklar. 5 5 5 5 5
5 Müzik tercihi ve kişilik ilişkisini bilişsel perspektifte kavrar. 5 5 5 5 5
6 Bilişsel müzikoloji alanına giren konularda yazılı ve sözlü sunumlar yaparak akademik becerisini geliştirir. 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
2. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
2. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 2 10 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6