Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişsel Müzikoloji | MZB 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilişsel psikoloji, müzik psikolojisi, nöromüzikoloji disiplinlerinden yararlanarak bilişsel müzikolojiyi ele alarak müzik ve beyin ilişkisini öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, müzikte bilişsel süreçleri öğrenmeyi, bilişsel müzikoloji alanında araştırmaları incelemeyi ve değerlendirmeyi, bir araştırma önerisi hazırlamayı içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzik ve beyin ilişkisini kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Müzikte algılama, bellek ve öğrenme süreçlerini kavrar. | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Müzikte algılama, bellek, öğrenme, problem çözme süreçlerini açıklar. | Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Bilişsel gelişim ve müzikal gelişim ilişkisini açıklar. | Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Müzik tercihi ve kişilik ilişkisini bilişsel perspektifte kavrar. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, | Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Bilişsel müzikoloji alanına giren konularda yazılı ve sözlü sunumlar yaparak akademik becerisini geliştirir. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişsel müzikoloji, bilişsel psikoloji, müzik psikolojisi, nöromüzikoloji kavramları | |
2 | Müzik ve beyin | |
3 | Müzisyen ve beyin | |
4 | Müzik dinleyicisi ve beyin | |
5 | 1. Literatür tarama ödevinin paylaşımı | |
6 | Müzik ve algılama, müzik ve bellek araştırmaları | |
7 | Müzik ve öğrenme araştırmaları | |
8 | Müzik ve problem çözme araştırmaları | |
9 | 1. Seçilen konuda seminer sunumu | |
10 | Müzik ve bilişsel gelişim | |
11 | Müzik tercihi ve kişilik araştırmaları | |
12 | 2. Literatür tarama ödevinin paylaşımı | |
13 | 2. Seçilen konuda seminer sunumu | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | M.N. Küpana Ders Notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müzik ve beyin ilişkisini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Müzikte algılama, bellek ve öğrenme süreçlerini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Müzikte algılama, bellek, öğrenme, problem çözme süreçlerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Bilişsel gelişim ve müzikal gelişim ilişkisini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Müzik tercihi ve kişilik ilişkisini bilişsel perspektifte kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | Bilişsel müzikoloji alanına giren konularda yazılı ve sözlü sunumlar yaparak akademik becerisini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |