Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
III. Selim Ekolünde Makam Anlayışı ve Analizleri | MZB 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FERDİ KOÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | III. Selim Ekolündeki makam anlayışının öğretilmesi ve bu ekolde icra edilen eserlerin icra analizinin yapılması hdeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | III. Selim ekolü müzikal olarak üç bölümde incelenir. Birincisi ekolün oluşum süreci öncesi, ikincisi ekolün döneminin müzik anlayışı ve üçüncüsü de sonraki dönemlere etkisidir. Dersin içeriğinde bu ekolden yetişen bestekarların eserleri üzerinden makam anlayışı incelenecek, icra analizleri yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | III. Selim Ekolünden yetişen bestekarları tanır | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | III. Selim ekolü makam anlayışını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | III. Selim ekolündeki eserlerin icra analizini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | III. Selim Ekolü ve bu ekolden yetişen bestekarlar | |
2 | III. Selim Ekolü ve bu ekolden yetişen bestekarlar | |
3 | Hacı Sadullah Ağa eserleri makam anlayışı ve icralarının analizleri | |
4 | Dilhayat Kalfa eserleri makam anlayışı ve icralarının analizleri | |
5 | Hamamizade İsmail Dede eserleri makam anlayışı ve icralarının analizleri | |
6 | Hamamizade İsmail Dede eserleri makam anlayışı ve icralarının analizleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Şakir Ağa eserleri makam anlayışı ve icralarının analizleri | |
9 | Dellalzade İsmail Efendi makam anlayışı ve icralarının analizleri | |
10 | Zekai Dede makam anlayışı ve icralarının analizleri | |
11 | Tanburi İsak makam anlayışı ve icralarının analizleri | |
12 | Basmacı Abdi Efendi makam anlayışı ve icralarının analizleri | |
13 | III. Selim'in makam anlayışı ve icralarının analizleri | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT Repertuvarı Nota Arşivi ve ses kayıtları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | III. Selim Ekolünden yetişen bestekarları tanır | ||||||||||
2 | III. Selim ekolü makam anlayışını öğrenir | ||||||||||
3 | III. Selim ekolündeki eserlerin icra analizini yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |