Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tezhip Sanatı Tarihi I | TEZ 227 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geleneksel Türk Sanatlarının zevk ve estetik anlayışının gelişimi sağlanır. |
Dersin İçeriği | Türk tezhip sanatının gelişim aşamaları incelenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk tezhip sanatının tarihsel süreçteki üslup birliğini kavrama. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk tezhip sanatının etkileşim içinde olduğu kültür içindeki özgünlüğünü kavrama. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Tezhip Sanatı Dersine Giriş | |
2 | Sanat- Zanaat İlişkisi | |
3 | Ehl-i Hiref Teşkilatı | |
4 | Yazma Eser | |
5 | Yazma Eserde Bezeme Unsurları | |
6 | İslam Sanatında Yazma Eserler | |
7 | Türkler -Uygurlar- de Tezhip Sanatının Ortaya Çıkışı | |
8 | Karahanlılarda Tezhip Sanatı | |
9 | Yarıyıl içi sınavı(Vize) | |
10 | Gaznelilerde Tezhip Sanatı | |
11 | Büyük Selçuklularda Tezhip Sanatı | |
12 | Safevilerde Tezhip Sanatı | |
13 | Timurlularda Tezhip Sanatı | |
14 | Babürlülerde Tezhip sanatı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste ders notları analtılır, gösterilir ve yazdırılır; gerektiğinde derste ders notları fotokopi olarak dağıtılır; belli durumlarda temel nitelikli kitapların belli kısımlarına yönlendirilir,konularla ilgili araştırma ödevi verilir.. |
Ders Kaynakları | ERSOY, Ayla, Türk Tezhip Sanatı, Akbank Yayınları, İstanbul 1988. ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gizem Yayınevi, İstanbul 2003. ÖZKEÇECİ, İlhan-Şule Bilge Özkeçeci, Türk Sanatında Tezhip, İstanbul 2007.,Osmanlı Ans.C.9-12, Yeni Türkiye Yayınları Ankara, Türkler Ans.C.10-12, Yeni Türkişyer Yayınları, Ankara., Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi,C.2, Ircıca, İstanbul, Halil İnalcık-Günsel Renda,Osmanlı Uygarlığı,C. 2, Ankara 2004., DİA, maddeler,C.1-44, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk tezhip sanatının tarihsel süreçteki üslup birliğini kavrama. | |||||||||||||
2 | Türk tezhip sanatının etkileşim içinde olduğu kültür içindeki özgünlüğünü kavrama. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |