Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürlerarası Pazarlama UTC 425 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Uluslararası Pazar Araştırmaları

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin uluslararası pazarlamada kültürel farklılıkların sebep olabileceği sorunlar konusunda bilgi sahibi olmasını ve bu konuda alınabilecek önlemler konusunda hazırlıklı olmasını sağlamak dersin temel amacıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama karması unsurları uluslararası kültür farklılıklar üzerinden ele alınacaktır. Kültürün unsurları ve dinamiklerinin uluslararası pazarlamada başarıyı ya da başarısızlığı belirleyen temel etkenlerden biri olduğu paylaşılacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kültürün unsurları ve dinamikleri konusunda fikir sahibi olur. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Ürün stratejilerinin belirlenmesinde kültürün önemini kavrar. Beyin Fırtınası, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
3 Farklı kültürlerde iş yapma şekillerinin hangi kültürel boyutlar nedeniyle birbirinden ayrıldığı konusunda fikir sahibi olur. Soru-Cevap, Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Tutundurma ve dağıtım konusunda kültürün rolünü benimser. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Farklı kültürlerdeki müzakere ya da pazarlık yapma konusundaki tutumlar konusunda bilgi sahibi olur ve bunu fiyatlandırmada dikkate alması gerektiğini öğrenir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
6 Kültürle ilgili firmalar tarafından yapılan pazarlama hataları konusunda gördüğü örneklerden yola çıkarak kültürel farklılıklar konusunda daha hazırlıklı olur. Beyin Fırtınası, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders İçeriği Konusunda Bilgilendirme
2 Kültür, Kültürün Unsurları ve Dinamikleri
3 Yerel Müşteriler ve Tüketimin Küreselleşmesi
4 Kültürlerarası Tüketici Davranışları
5 Kültürlerarası Ürün Politikaları -1
6 Kültürlerarası Ürün Politikaları - 2
7 Kültürlerarası Pazarlama İletişimi - Reklam
8 Kültürlerarası Pazarlama İletişimi – Kişisel Satış, Ağ oluşturma, Halkla İlişkiler
9 Kültürlerarası Pazarlama Müzakereleri - 1
10 Kültürlerarası Pazarlama Müzakereleri -2
11 Uluslararası Pazarlarda Kültürel Hata Örnekleri
12 Ülkeler ve Kültürler - 1
13 Ülkeler ve Kültürler - 2
14 Ülkeler ve Kültürler - 3
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Marketing Across Cultures (6th Edition) by Jean-Claude Usunier and  Julie Anne Lee, Pearson.

https://www.international.gc.ca/cil-cai/country_insights-apercus_pays/countryinsights-apercuspays.aspx?lang=eng

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Kültürün unsurları ve dinamikleri konusunda fikir sahibi olur.
2 Ürün stratejilerinin belirlenmesinde kültürün önemini kavrar.
3 Farklı kültürlerde iş yapma şekillerinin hangi kültürel boyutlar nedeniyle birbirinden ayrıldığı konusunda fikir sahibi olur.
4 Tutundurma ve dağıtım konusunda kültürün rolünü benimser.
5 Farklı kültürlerdeki müzakere ya da pazarlık yapma konusundaki tutumlar konusunda bilgi sahibi olur ve bunu fiyatlandırmada dikkate alması gerektiğini öğrenir.
6 Kültürle ilgili firmalar tarafından yapılan pazarlama hataları konusunda gördüğü örneklerden yola çıkarak kültürel farklılıklar konusunda daha hazırlıklı olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5