Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Örgütler ve Antlaşmalar | UTC 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Oylum Şehvez Ergüzel |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dünya siyasetinde uluslararası örgütlerin rolünü ve önemini öğretmektir ve uluslararası antlaşmalar hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, Birleşmiş Milletler, NATO, Dünya Ticaret Örgütü, IMF gibi uluslararası kuruluşların kurumsal yapılarını ve dünya siyaseti içindeki yerlerini incelemek, Türkiye’nin de dâhil olduğu Uluslaararsı antlaşmalar incelemektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası örgütlerin küresel siyasal sistem içindeki önemini sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uluslararası örgütlerin fonksiyonlarını açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Çeşitli kuramların uluslararası örgütleri nasıl ele aldığını karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Birleşmiş Millet sistemini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Küresel terörle mücadelede BM ve NATO’nun rolünü sorgular. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Uluslararası antlaşmalar hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Örgütlerin Tanımı ve Ortaya Çıkışı | |
2 | Uluslararası Örgütlerin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Milletler Cemiyeti Deneyimi | |
4 | Birleşmiş Milletler Sistemi | |
5 | Birleşmiş Milletler Örgütü | |
6 | Uluslararası Sistem ve Birleşmiş Milletler | |
7 | Birleşmiş Milletler Uzmanlık Örgütleri | |
8 | Ulus-üstü Örgütlenme Örneği Olarak Avrupa Birliği | |
9 | Avrupa Birliği’nin Kurumsal Yapısı-1 | |
10 | Avrupa Birliği’nin Kurumsal Yapısı-2 | |
11 | Askeri-Güvenlik İttifak Örgütleri | |
12 | Bölgesel Bütünleşmeler-Siyasal Örgütler-1 | |
13 | Bölgesel Bütünleşmeler-Siyasal Örgütler-2 | |
14 | Hükümet-dışı Uluslararası Örgütler/NGO’lar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hasgüler, Mehmet ve Mehmet B. Uludağ (2007) Uluslar arası Örgütler, İstanbul, Alfa. Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 Brown, Chris ve Kristen Ainley (2006) Uluslar arası İlişkileri Anlamak, İstanbul, Yayın odası |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uluslararası örgütlerin küresel siyasal sistem içindeki önemini sorgular. | |||||||||
2 | Uluslararası örgütlerin fonksiyonlarını açıklar. | |||||||||
3 | Çeşitli kuramların uluslararası örgütleri nasıl ele aldığını karşılaştırır. | |||||||||
4 | Birleşmiş Millet sistemini kavrar. | |||||||||
5 | Küresel terörle mücadelede BM ve NATO’nun rolünü sorgular. | |||||||||
6 | Uluslararası antlaşmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |