Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Pazarlama | ISL 445 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Kültürlerarası Pazarlama, Stratejik Yönetim |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren Özsoy |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Pazarlama konularına stratejik bakış açısıyla bakabilme bilgi, beceri ve yeteneklerini öğrencilere kazandırmaktır. Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler de öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
2 | Stratejik pazarlama planını anlatır ve hazırlar | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
3 | SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Strategic Thinking | Unit 1 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
2 | Strategic Marketing Targets. | Unit 2 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
3 | Strategic Analiysis and Market (Profit) Opportunities. | Unit 3- Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
4 | Corporate Analiysis | Unit 4 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
5 | Customer Analiysis | Unit 5- Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
6 | Market Opportunities Measurement and Market Atractiveness Analiysis | Unit 6- Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
7 | Competitiveness, Corporate Advantage and Value Creation Strategies | Unit 7 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
8 | Marketing Strategies | Unit 8 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
9 | Midterm Examination | |
10 | Marketing Strategies for Emerging Markets | Unit 9- Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
11 | Marketing Strategies for Mature Markets | Unit 10 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
12 | Marketing Strategies for Decreasing Markets and Crises | Unit 11 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
13 | Marketing Strategies in terms of Market Positioning | Unit 12 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
14 | Application of Marketing Strategies | Unit 13 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları |
Ders Kaynakları | 1. Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul: Mediacat Yayınları, ss. 1- 52. |
Sıra | ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
Sıra | ULUSLARARASI TİCARET BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgilerini anlama ve kullanabilme becerisine sahip olma, küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini özümseyebilme | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemelere hakim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilme, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlama, görüş bildirme ve çözüm yolları sunma becerisi kazanma | X | |||||
4 | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilme | X | |||||
5 | Araştırma becerisine ve analitik düşünme yeteneğine sahip olma, alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme, stratejik yaklaşım geliştirebilme, düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
6 | Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilme | X | |||||
7 | Eleştirel düşünme ve alternatifler üretebilme yetkinliğinin sonucu olarak farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olma ve inisiyatif kullanabilme | X | |||||
8 | Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olabilme | X | |||||
9 | Liderlik özelliklerine sahip olmakla birlikte takım çalışmasına yakın olma ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
11 | En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | X | |||||
13 | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme | X | |||||
14 | Paydaşlarla ilişkileri analiz edebilme, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izleyebilme, kurumunun konumunu sorgulayabilme ve öneriler sunma | X | |||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Sıra | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Stratejik pazarlama planını anlatır ve hazırlar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |