Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazar Araştırmaları UTC 310 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Kültürlerarası Pazarlama

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Seren Özsoy

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere hem bilimsel hem de pratik bir uluslararası pazarlama araştırması metodolojisini aktarabilmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste hedef ülke ve hedef müşterilerin belirlenmesi faaliyetleri uygulamalı olarak aktarılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası pazarlama araştırmalarında yer alan temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Uluslararası pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Uluslararası pazar araştırmalarına bilimsel yaklaşımın gerekliliğini özümser. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Araştırmalarda amaca uygun veri elde etme yöntemlerini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Hedef ülke analizlerine yönelik gerekli verileri derler, yorumlar ve analiz eder. Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler,
6 Hedef firma analizlerine yönelik gerekli veri kaynaklarını bilir ve analizleri yapabilir. Problem Çözme, Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
7 Pazarlama araştırması raporunu hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Bilimsel Yöntem https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
2 Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Bilimsel Yöntem https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
3 Uluslararası Pazar Araştırmaları Süreci https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
4 İşletme İçi Analiz https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
5 Uluslararası Pazar Araştırmalarında İkincil Veri Kaynakları https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
6 Hedef Ülke Tespitine Yönelik Araştırmalar https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
7 Uluslararası Pazarlara Giriş Engellerini Belirlemeye Yönelik Araştırmalar https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
8 Hedef Ülkelerde Hedef Firmalara Ulaşmaya Yönelik Araştırmalar https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
9 Ara Sınav
10 Örnek Uygulama https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
11 Araştırma Raporunun Yazılması https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
12 İşletme Ziyaretleri https://www.academia.edu/34201402/TEZ_Ay%C5%9Feg%C3%BCl_Karata%C5%9F_09
13 Uygulama Ödevleri Sunumları
14 Uygulama Ödevleri Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Craig,C.Samuel, Douglas, Susan P., (2009), International Marketing Research, Prentice/Hall International, Inc., New Jersey.

Ders Kaynakları

Koç, Yaman. (2011) Ticari İstihbarat ve Çağdaş İhracatın Stratejisi. Gazi Kitapevi

Çavuşgil, S. T. (1997). Measuring the Potential of Emerging Markets: An Indexing Approach. Business Horizons. 40.1, 87-91.

Çavuşgil, S. T., T. Kiyak ve S. Yeniyurt (2004). Complementary Approaches to Preliminary Foreign Market Opportunity Assessment: Country Clustering and Country Ranking. Industrial Marketing Management. 33.7, 607-617.

Mullen, M. R., (2009). Foreign Market Analysis. Irish Marketing Review. 20.1, 47-56.

Musso, F. ve B. Francioni (2012). How Do Smaller Firms Select Foreign Markets?. International Journal of Marketing Studies. 4.6, 44-53.

Nitsch, V. (2016). Trade Misinvoicing in Developing Countries. CGD Policy Paper. No: 103.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Uluslararası pazarlama araştırmalarında yer alan temel kavramları açıklar.
2 Uluslararası pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar.
3 Uluslararası pazar araştırmalarına bilimsel yaklaşımın gerekliliğini özümser.
4 Araştırmalarda amaca uygun veri elde etme yöntemlerini kullanır.
5 Hedef ülke analizlerine yönelik gerekli verileri derler, yorumlar ve analiz eder.
6 Hedef firma analizlerine yönelik gerekli veri kaynaklarını bilir ve analizleri yapabilir.
7 Pazarlama araştırması raporunu hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5