Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve Organizasyon | UTC 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA DİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | Anlatım, Örnek Olay, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Tarihsel gelişim, temel kavramlar) | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
2 | Yönetim süreci/fonksiyonları | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
3 | Klasik Yönetim Düşüncesi | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
4 | Klasik Yönetim Düşüncesi | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
5 | Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
6 | Modern yönetim Düşüncesi | Koçel, Tamer (20115), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
7 | Matris organizayon ve Amaçlara göre yönetim | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
8 | ARA SINAV | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
9 | Post modern yönetim Düşüncesi | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
10 | Yeni yaklaşımlar 1: Z Teorisi ve TKY | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
11 | Yeni yaklaşımlar 2: Temel yetenek, dış kaynak kullanımı | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
12 | Yeni yaklaşımlar 3: şebeke organizasyon, küçülme | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
13 | Yeni yaklaşımlar 4: değişim mühendisliği, kıyaslama | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
14 | Yeni yaklaşımlar 5: personel güçlendirme, öğrenen organizasyon Değerlendirme | Koçel, Tamer (2015), İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayın, İstanbul. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları | Atilla Baransel Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, İstanbul Üniv. Yayınları Yayın No: 3295, İstanbul, 1979 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | 5 | ||||||||
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir. | |||||||||
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir. | |||||||||
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | |||||||||
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | |||||||||
6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir. | |||||||||
7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |