Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama UTC 202 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Uluslararası Pazar Araştırmaları, Kültürlerarası Pazarlama

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı uluslararası alanda faaliyet gösteren işletmelerin yerel pazarlardan farklı olarak etkilenebilecekleri dış faktörler, verilmesi gereken stratejik kararlar ve bu çerçevede izlenmesi gereken metodoloji hakkında kazanımlar elde edilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dersin amacı doğrultusunda içeriğinde uluslararası pazarlama bağlamında içsel ve dışsal faktörlerin analizi ve karar süreçlerine yer verilmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri örnekler vererek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Uluslararası pazarlama karması elemanlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Uluslararası pazarlamada kültürün rolünü örneklendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Uluslararası pazar araştırmaları hakkında fikir sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslararası Pazarlamayı Gerekli Kılan Koşullar
2 Uluslararası Pazarlama Açısından İşletme Analizi
3 Uluslararası Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler- Demografik ve Kültürel Çevre
4 Uluslararası Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler-Politik, Yasal ve Teknolojik Çevre
5 Uluslararası Pazarlama Araştırması
6 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
7 Uluslararası Pazarlamada Ürün Stratejileri
8 Uluslararası Pazarlamada Fiyat Stratejileri
9 Ara Sınav
10 Uluslararası Pazarlamada Dağıtım ve İletişim Stratejileri
11 İhracat Temelli Uluslararası Pazarlama Metodolojisi
12 Uluslararası Pazarlamanın Makro Kritiği
13 Uygulama Sunumları
14 Uygulama Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Cateora, Philip R. Ve John L. Graham (2019), International Marketing, 19th. Edition, McGraw-Hill, New York.

Ders Kaynakları

Cateora, Philip R. Ve John L. Graham (2019), International Marketing, 19th. Edition, McGraw-Hill, New York.
 

Sıra ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
Sıra ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9
1 Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama kavramlarını tanımlar. 5
2 Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri örnekler vererek açıklar. 5 5 5
3 Uluslararası pazarlama karması elemanlarını açıklar. 5
4 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir. 5 5 5 5
5 Uluslararası pazarlamada kültürün rolünü örneklendirir. 5 5 5
6 Uluslararası pazar araştırmaları hakkında fikir sahibi olur. 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 30
1. Ara Sınav 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Final 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 4