Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi (Umde) | SWE 450 | 8 | 5 + 10 | 10 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ BALTA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ilk 3 sınıfta teorik ve pratiğe yönelik dersler alan Yazılım Mühendisi adaylarinin 1 dönem (16 hafta) boyunca iş dünyası ve sanayideki firmalarda uygulamalı çalışmalar ve yazılım projeleri üzerinde çalışarak ve öğrendiklerini uygulayarak mezuniyet öncesinde mühendislik deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Diğer derslerde ögrenilenlerin, sanayi ve iş dünyasinda ortaya çıkan karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik olarak yazılım geliştirme, devreye alma ve test faaliyetlerinin planlanması, denetimi ve yönetimi üzerinde uygulamalı çalışmalar için gerekli yöntemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin organizayonel yapısını ve yazılım biriminin rolünü bilir | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | İşletmedeki yazılım kalite süreçlerini bilir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | İşletmenin bilişim altyapısını açıklar | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | İşletmedeki yazılım geliştirme süreçlerini açıklar | Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Yazılım devreye alma ve devreden çıkarma süreçlerini açıklar | Anlatım, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir işletmenin genel organizasyonel yapısı ve yazılım biriminin ilişkileri hakkında bilgilenir. | |
2 | İşletmenin bilişim alt yapısını inceler, çalışmasını öğrenir. | |
3 | İşletmenin yazılım geliştirme kalite sisteminin çalışmasını öğrenir. | |
4 | İşletmenin yazılım problemlerini analiz eder, kurulumlarında deneyim kazanır. | |
5 | İşletmenin yazılım geliştirme altyapısı ve süreçleri hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | |
6 | İşletmenin yazılım geliştirme faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. | |
7 | İşletmede geliştirilen yazılımların devreye alma (yayınlama) süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | |
8 | İşletmenin geliştirmiş olduğu yazılımların iyileştirme süreçlerinde istek ve taleplerin toplanması süreçlerine katılır, deneyim kazanır. | |
9 | İşletmenin geliştirmiş olduğu yazılımların test süreçlerinde rol alır, bulgularını standartlara uygun olarak raporlar. | |
10 | Ara sınav. | |
11 | İşletmenin yazılım iş yüklerini dağıtım aşamalarını inceler, bilgi sahibi olur. | |
12 | İşletmede verilen iş yüküne bağlı olarak toplantılara katılır ve gelişmeleri standartlara uygun olarak raporlar. | |
13 | İşletmede yazılım bakım çalışmalarını inceler. | |
14 | İşletmede yazılım sistemlerinin devreye alınması ve devreden çıkarılması süreçlerini (DevOps) inceler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletmenin organizayonel yapısını ve yazılım biriminin rolünü bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | İşletmedeki yazılım kalite süreçlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | İşletmenin bilişim altyapısını açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
4 | İşletmedeki yazılım geliştirme süreçlerini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
5 | Yazılım devreye alma ve devreden çıkarma süreçlerini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 140 | 280 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 5 | 75 |
Toplam İş Yükü | 376 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |