Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mobil Uygulama Geliştirme SWE 310 6 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. VEYSEL HARUN ŞAHİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yeni ve gelişen teknolojiler ışığında mobil uygulama geliştirme süreçlerini öğretme. Yerleşim düzenleri, uygulama navigasyonu, mobil uygulamaların kullanıcı arayüzü yapılarının yaşam döngüsü, kullanıcı arayüzü ve veri katmanı dahil olmak üzere uygulama mimarisi, ve mobil uygulamaların internet bağlantısı konularını öğretme. Mobil uygulamaların yayınlanmasını ve dağıtılması hakkında bilgi verme.

Dersin İçeriği

Giriş, Mobil Uygulama Geliştirme Temelleri, Yerleşim Düzenleri, Uygulama Navigasyonu, Yaşam Döngüsü, Uygulama Mimarisi, İnternet Bağlantısı, Yayınlama-Dağıtım

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mobil uygulama platformlarını öğrenir Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Mobil uygulama geliştirmeyi öğrenir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler,
3 Mobil uygulama yayınlamayı öğrenir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Mobil Uygulama Geliştirme Temelleri
3 Mobil Uygulama Geliştirme Temelleri
4 Mobil Uygulama Geliştirme Temelleri
5 Mobil Uygulama Geliştirme Temelleri
6 Yerleşim Düzenleri
7 Uygulama Navigasyonu
8 Yaşam Döngüsü
9 Yaşam Döngüsü
10 Uygulama Mimarisi
11 Uygulama Mimarisi
12 Uygulama Mimarisi
13 İnternet Bağlantısı
14 Yayınlama ve Dağıtım
Kaynaklar
Ders Notu

SABİS

https://docs.flutter.dev

https://dart.dev/guides

https://github.com/veyselharun/MAD

Ders Kaynakları

https://docs.flutter.dev

https://dart.dev/guides

https://github.com/veyselharun/MAD

 

Head First Android Development: A Learner's Guide to Building Android Apps with Kotlin, 3rd Ed., O'Reilly, 2021, Dawn Griffiths, David Griffiths

https://developer.android.com/teach

https://developer.android.com

 

Head First Swift: A Learner's Guide to Programming with Swift, 1st Ed., O'Reilly, Jonathon Manning, Paris Buttfield-Addison

https://developer.apple.com

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık.
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Mobil uygulama platformlarını öğrenir
2 Mobil uygulama geliştirmeyi öğrenir
3 Mobil uygulama yayınlamayı öğrenir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 12 12
Ara Sınav 1 14 14
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6