Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kullanıcı Arayüz Tasarımı ve Testi SWE 106 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DENİZ BALTA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı nasıl verimli kullanıcı arayüzü tasarlanabileceği ve nasıl test edilebilecekleri konusundaki temek konuları öğretmektir.

 

Dersin İçeriği

Bu derste, sırasıyla, kullanıcı arayüzü kavramı, kullanışlılık, öğrenilebilirlik, verimlilik, renk tasarımı, tipografi, erişilebilirlik ve özümseme gibi kullanıcı arayüzü gereklilikleri, kullanıcı-merkezli tasarımın nasıl yapılacağı ve deneysel analiz ve testin nasıl yapılacağı konuları verilmektedir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Learning about basic principles of how to make effective user interface design Anlatım, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama,
2 Learning about how to test user interfaces Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı ve Giriş
2 Kullanıcı Arayüzü Gereklilikleri - Kullanılabilirlik, Öğrenilebilirlik
3 Kullanıcı Arayüzü Gereklilikleri - Verimlilik
4 Kullanıcı Arayüzü Gereklilikleri - Renk Tasarımı ve Tipografi
5 Kullanıcı Arayüzü Gereklilikleri - Erişilebilirlik, Özümseme
6 Giriş-Çıkış Teknolojisi
7 Görev Analizi
8 Kullanıcı-Kontrollü Tasarım
9 Arayüz Değerlendirme
10 Deneysel Analiz
11 Deneysel Test
12 Heuristik Değerlendirme
13 Kullanıcı Kontrolü ve Test Etme
14 Kullanıcı Kontrolü ve Test Etme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Stone, Debbie & Jarrett, Caroline & Woodroffe, Mark & Minocha, Shailey. (2014). User Interface Design and Evaluation. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. X
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. X
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Learning about basic principles of how to make effective user interface design
2 Learning about how to test user interfaces
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 55
1. Yıl İçinin Başarıya 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Kısa Sınav 2 3 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5